تلفن همراه

گوشی

September 2, 2021
11:37 پنجشنبه، 11ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128093

سامسونگ از اولین حسگر دوربین موبایل ۲۰۰ مگاپیکسلی جهان رونمایی کرد

 
سامسونگ از «ایزوسل HP1»، اولین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی موبایل جهان در کنار حسگر «ایزوسل GN5»، اولین سنسور ۵۰ مگاپیکسلی بازار مجهز به فناوری فوکوس خودکار «Dual Pixel Pro» رونمایی کرد.
 
ایزوسل HP1 بیشترین وضوح تصویر را در تاریخ توسعه حسگر موبایل سامسونگ ارائه می‌دهد. حسگرهای جدید سامسونگ با فناوری ترکیب کردن پیکسل‌ها (پیکسل باینینگ) می‌توانند خروجی با کیفیت‌تری را براساس نور محیطی ارائه بدهند.
 
ایزوسل HP1 حسگری در ابعاد ۱/۱.۲۲ اینچی با اندازه پیکسل ۰/۶۴ میکرومتر است. فناوری جدید «ChameleonCell» این سنسور براساس نور محیطی، دو حالت ترکیب پیکسل ۲ در ۲ یا ترکیب پیکسل ۴ در ۴ را ارائه می‌دهد.
 
 
در حالت پیکسل باینینگ ۲ در ۲، این حسگر جدید سامسونگ می تواند تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی را با پیکسل‌‌های ۱.۲۸ میکرومتر ارائه دهد. در حالت ترکیب پیکسل ۴ در ۴ نیز این حسگر جدید سامسونگ تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی را با اندازه پیکسل ۲.۶۵ میکرومتر ارائه می‌دهد.
 
همچنین ایزوسل HP1 از تصویربرداری ویدیویی ۸K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و همچینن فیلمبرداری ۴K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و میدان دید نسبتا وسیعی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ توضیحی در مورد فناوری فوکوس خودکار به کار گرفته شده در این سنسور مطرح نکرده است.
 
ایزوسل GN5، حسگر دیگری است که توسط کره‌ای‌ها معرفی شده و که در واقع اولین سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی موبایل جهان مجهز به فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel Pro برای فوکوس خودکار در تمام جهت است. ایزوسل GN5‌ درواقع سنسور ۱/۱.۵۷ اینچی با اندازه پیکسل یک میکرومتری است که از ترکیب پیکسل ۲×۲ پیکسل برای تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی در شرایط کم نور پشتیبانی می‌کند. این حسگر همچنین از فناوری FDTI برای جذب هرچه بیشتر نور برای هر پیکسل و کاهش نویز بهره می‌برد. حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ از تصویربرداری ویدیویی ۸K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و همچنین فیلمبرداری ۴K با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.