اپلیکیشن

تلفن همراه

September 3, 2021
11:58 جمعه، 12ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128106

واتس‌اپ ۲۲۵ میلیون یورو جریمه شد

 
ایرلند در پی اعمال فشار دیده بان حریم خصوصی اتحادیه اروپا، واتس‌اپ را به دلیل نقض حریم خصوصی ۲۲۵ میلیون یورو (۲۶۶ میلیون دلار) جریمه کرد.
 
واتس‌اپ اعلام کرد این جریمه کاملا مایوس کننده بوده و این شرکت درخواست تجدیدنظر خواهد کرد. با این حال این جریمه ایرلندی به میزان قابل توجهی کمتر از ۸۸۶.۶ میلیون یورو جریمه ای است که از سوی سازمان حریم خصوصی لوکزامبورگ در ژوئیه علیه آمازون صادر شد.
 
کمیسیونر حریم خصوصی دیتای ایرلند که رگولاتور حریم خصوصی ناظر بر فیس بوک – شرکت مادر واتس‌اپ – در اتحادیه اروپاست، اعلام کرد این مسائل مربوط به این بودند که آیا واتس‌اپ در سال ۲۰۱۸ به مقررات دیتای اتحادیه اروپا در خصوص شفافیت عمل کرده است یا خیر.
 
سخنگوی واتس‌اپ در بیانیه ای اعلام کرد مسائل مطرح، مربوط به سیاستهای سال ۲۰۱۸ بودند. واتس‌اپ متعهد است سرویس مطمئن و محرمانه را فراهم کند. ما تلاش کرده ایم تضمین کنیم اطلاعاتی که فراهم می کنیم شفاف و جامع بوده و همچنان همین طور خواهد ماند. این شرکت نسبت به تصمیم امروز در خصوص شفافیتی که ما در سال ۲۰۱۸ برای کاربران فراهم کردیم، مخالف بوده و این جریمه کاملا مایوس کننده است.
 
دیده بان حریم خصوصی اتحادیه اروپا اعلام کرد در ژوئیه چندین اشاره به سازمان دیده بان حریم خصوصی ایرلند داشته تا به انتقادات همتایانش در خصوص تاخیر در تصمیم گیری در پرونده های مربوط به غولهای فناوری و عدم صدور جریمه مناسب برای هر گونه تخلفی رسیدگی کند.
 
این سازمان اعلام کرد در جریمه واتس‌اپ باید گردش مالی فیس بوک به حساب آورده شود و به این شرکت به جای شش ماه، باید سه ماه فرصت داده شود.
 
بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور ایرلند تا پایان سال گذشته ۱۴ تحقیق مهم را در خصوص فیس بوک و زیرمجموعه هایش شامل واتس‌اپ و اینستاگرام گشود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.