اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

September 3, 2021
12:33 جمعه، 12ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128113

تعداد مشترکان سرویس ویدیو و موزیک یوتیوب از مرز ۵۰ میلیون کاربر گذشت

 
براساس اعلام گوگل، تعداد مشترکین سرویس ویدیویی و موزیک یوتیوب اکنون به بیش از ۵۰ میلیون کاربر رسیده است. آخرین گزارش غول موتور جستجو به دسامبر ۲۰۲۰ برمی‌گردد که از آمار ۳۰ میلیون کاربر خبر می‌داد.
 
البته گوگل آمار خود را به صورت کلی اعلام کرده، بنابراین مشخص نیست چه تعداد از ۵۰ میلیون کاربر مشترک سرویس ویدیویی یوتیوب و چه تعداد مشترک یوتیوب موزیک هستند. عاوه بر این،‌احتمالا برخی کاربران در حال استفاده از اشتراک آزمایشی رایگان یک ماهه هستند. با این وجود، پست وبلاگ سرویس ویدیویی گوگل بیشتر روی بخش موزیک تمرکز دارد و از این سرویس به عنوان سریع‌ترین راه برای اشتراک موزیک یاد می‌کند.
 
همچنین گزارش دیگری آمار یوتیوب را با سایر سرویس‌های مشابه خود مقایسه کرده است. طبق این گزارش اسپاتیفای حدود ۱۶۵ میلیون مشترک دارد و به گفته Financial Times حدود ۷۸ میلیون کاربر نیز از خدمات اپل موزیک استفاده می‌کنند.
 
هزینه اشتراک یوتیوب موزیک ۹.۹۹ دلار در ماه است و این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا موسیقی مورد نظر خود را بدون هیچ آگهی تبلیغاتی گوش داده و دانلود کنند. اشتراک یوتیوب نیز ماهانه ۱۱.۹۹ دلار قیمت دارد و به کاربران امکان دسترسی به سرویس یوتیوب موزیک و همچنین تماشا و دانلود ویدیوهای معمولی را نیز می‌دهد. مشترکین این سرویس همچنین می‌توانند هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر یا قفل شدن گوشی خود، ویدیوها را در پس‌زمینه گوشی خود پخش کنند.
 
گوگل در بیانیه خود در مورد علت افزایش ۲۰ میلیون مشترک نسبت به آخرین آمار ارائه شده، صحبتی نکرده است، اما باید در نظر داشت که تعداد سال گذشته درست زمانی ارائه شده بود که گوگل سرویس پخش موسیقی (Play Music) خود را تعطیل کرده بود.
 
بدون اطلاع از جزئیات بیشتری، نمی‌توان دقیقا گفت که این آمار برای گوگل چه معنایی به همراه دارد. آیا افراد بیشتری از خدمات اشتراکی سرویس ویدیویی یوتیوب استفاده کرده‌اند یا کاربران به دنبال جایگزینی برای اپلیکیشن‌های اسپاتیفای یا اپل موزیک هستند؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.