تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 3, 2021
13:02 جمعه، 12ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128118

ارتقای ۴۶رتبه‌ای وزارت فرهنگ درارائه خدمات الکترونیک به مردم

 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارتقای ۴۶ رتبه‌ای وزارتخانه متبوعش در ارائه خدمات الکترونیک به مردم گفت: طی یک سال اخیر با اجرای طرح‌های متنوع خدمات الکترونیک، وزارتخانه از جایگاه ۶۸ بین ۱۵۴ دستگاه به رتبه ۲۲ ارتقا پیدا کرده است.
 
 لادن حیدری ابراز امیدواری کرد با عنایت به خدمات گسترده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بستر فضای مجازی رتبه این وزارتخانه در راستای اهداف دولت ارتقای محسوسی پیدا کرده و به جایگاه بهتری دست یابد و این پروژه به عنوان یک سرمایه‌گذاری مورد نیاز در کشور توسط مدیران دیگر بیشتر و بهتر دنبال شود.
 
بازنگری بنیادین ارائه خدمات
 
وی با اشاره به حجم بسیار بالای خدمات ارائه شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد به گروه‌های مختلف فعال در حوزه فرهنگ و هنر تصریح کرد: شاید بتوان گفت بیشترین خدمات بین دستگاه‌های اجرایی را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌دهد و از این بابت نیازمند بازنگری بنیادین نسبت به خدمات، مجوزها و دستورالعمل‌های وضع شده بودیم.بر این اساس و متناسب با ارائه خدمات نوین و به ویژه خدمات الکترونیکی این دستورالعمل‌ها بازبینی و به تایید مقام عالی وزارت رسید و پس از اطلاع‌رسانی اولیه به صورت غیررسمی در روند کارها مورد استفاده قرار گرفت.
 
پنجره واحد ارائه خدمات بیشتر در زمان کمتر
 
وی ادامه داد: پس از حصول اطمینان از کارآیی و مفید بودن طرح پنجره واحد خدمت در استفاده غیررسمی آن برای کاربران، به طور رسمی ابلاغ شد.
 
حیدری با اشاره به وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای عالی فضای مجازی گفت: در خصوص این وظایف مرکز ملی فضای مجازی از ما مطالبه‌گر بود و مردم نیز انتظار ارائه خدمات مطلوب در فضای مجازی را از ما داشتند که این همه با استقرار پنجره واحد کلید خورد.
 
وی در خصوص بستر فعالیت پنجره واحد خدمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش کردیم در قالب این پروژه موارد مهمی چون شناسنامه خدمت، پیش‌نیازهای خدمات، شرایط و مدارک برای اخذ خدمت، مراحل اخذ خدمت و مبانی قانونی آن، اطلاعات واحدهای ارائه دهنده خدمات و موارد دیگر را پیش‌بینی کنیم و راه‌های موثر پاسخ به نیازها و مشکلات ارباب رجوع را در قالب میز خدمت الکترنیکی اجرایی کنیم.
 
صدور مجوزها از طریق پنجره واحد
 
حیدری خاطرنشان کرد: در حدود یک سالی که از فعالیت طرح میز خدمت الکترونیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گذرد، موفق شدیم تا روند صدور مجوزهای وزارتخانه را در این قالب ساماندهی و بخش بسیار زیادی از دیگر خدمات‌مان را نیز در پنجره واحد خدمت مستقر کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه آغاز استفاده از هر سامانه‌ای برای استفاده‌کنندگان با موانع و پرسش‌های بسیار همراه است، گفت: همکاران ما در واحدهای مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوسته به دنبال رفع مشکلات احتمالی هستند و لذا از مردم می‌خواهیم به محض برخورد با هر مشکلی در این سامانه و دیگر سامانه‌های وزارت ارشاد آن را به ما گزارش دهند تا خدمات مطلوب‌تری ارائه کنیم.
 
به گزارش ایرنا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همت و تلاش مرکز توسعه فرهنگ وهنر در فضای مجازی توانست طی سال اخیر اخیر به دستاوردهای خوبی در حوزه فناوریهای نوین و بخصوص رسانه های دیجیتال دست یابد. در این بین راه اندازی پنجره واحد برای ارائه خدمات بهینه صدور تمامی مجوزهای این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری  و رسانه ای به آحاد مردم توانسته مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.