September 3, 2021
20:10 جمعه، 12ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128119

ماشین الکتریکی آلمانی برای آفریقا

ACMc.jpg
 
یک شرکت نوپای آلمانی به نام ACM از ماشینی رونمایی کرده که می‌گوید بازار خودروهای الکتریکی را متحول خواهد کرد. این ماشین نامش "سیتی‌ وان" است و با هدف فروش در بازارهایی ساخته شده که زیرساخت مناسب برای شارژ باتری ماشین‌های الکتریکی ندارند.
 
باتری‌های سیتی‌ وان در صندوق عقب قرار دارد. این باتری‌ها را می‌توان با برق خانگی شارژ کرد یا با باتری‌هایی که شارژ شده عوض کرد. همچنین می‌توان برای افزایش مسافت، باتری‌هایی اضافه روی سقف گذاشت.
 
سیتی‌ وان یک هچ بک کوچک است که برای پنج نفر جا دارد. مدلی از ماشین برای مصارف تجاری طراحی شده که به جای صندلی عقب ۱۴۵۰ لیتر فضا برای حمل بار دارد.
 
اتاق ماشین بسیار ساده است و در انتخاب مواد بر دوام بیشتر از لوکس‌بودن تاکید شده است. سیتی‌ وان یک نمایشگر در وسط داشبورد دارد و راننده می‌تواند از تلفن همراه خود به عنوان نمایشگر دوم استفاده کند.
 
طراحی ماشین هشت سال پیش آغاز شد و ACM می‌گوید آن را با کمک شرکت قطعه‌سازی کانادایی ماگنا تولید خواهد کرد. هدف ACM عرضه ماشین به کشورهایی در آفریقا و آسیا است که به دلیل قیمت بالا و نبود زیرساخت مناسب، از ماشین‌های الکتریکی استفاده نمی‌کنند.
 
قیمت سیتی‌وان بین ده تا ۱۵ هزار یورو (۱۱ هزار و ۷۰۰ تا ۱۷ هزار و ۶۰۰ دلار) است و به گفته کارخانه تا کنون برای فروش بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه توافق شده است. تولید ماشین از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.