اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 4, 2021
11:41 شنبه، 13ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128134

درخواست آتش نشانی برای امکان موقعیت یابی تماس گیرندگان

 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از درخواست این سازمان برای امکان موقعیت یابی تماس گیرندگان با آتش نشانی خبر داد.
 
مهدی داوری در خصوص نیاز سازمان آتش نشانی تهران به موقعیت یابی تماس گیرندگان با سامانه ۱۲۵ این سازمان اظهار کرد: چندی پیش اورژانس از این امکان برخوردار شد که حین تماس افراد با سامانه ۱۱۵ موقعیت مکانی آن ها را به دست آورد تا بتواند زودتر به محل حادثه رفته و اقدامات لازم را انجام دهد؛ آتش نشانی نیز پیگیر برخوردار شدن ازچنین امکانی است. 
 
وی ادامه داد: البته حالا نیز زمانی که با تلفن های ثابت با آتش نشانی تماس گرفته می شود، لوکیشن فرد تماس گیرنده برای ما به صورت دقیق نمایش داده می شود. 
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران گفت: پیگیر برخوردار شدن از موقعیت یابی تماس های دریافتی از طریق تلفن همراه نیز هستیم و قول هایی هم در این زمینه به ما داده شده است. 
 
داوری افزود: منتظر هستیم که مساعدت های لازم از سوی وزارت ارتباطات صورت گیرد. امکان تشخیص موقعیت به شدت در تسریع امدادرسانی در حوادث موثر است که در این خصوص درخواست مجدانه داریم و امیدواریم این طرح محقق شود. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.