تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 4, 2021
15:05 شنبه، 13ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128143

هند هم به جمع شاکیان اپل پیوست

یک سازمان غیر انتفاعی در هند از اپل شکایت کرده است. اپل متهم است با دریافت کمیسیون ۳۰ درصدی به رقابت، به توسعه دهندگان برنامه و مشتریان خسارت می زند.
 
 به نقل از رویترز، اپل به اتهام سواستفاده از موقعیت برتر خود در بازار اپ و اجبار کردن توسعه دهندگان به استفاده از سیستم پرداخت در اپ مخصوص خود، با یک چالش آنتی تراست در هند روبرو است.
 
یک سازمان غیرانتفاعی که چندان شناخته شده نیست، شکایت علیه اپل در هند را ثبت کرده است. در این شکایت ادعا شده کمیسیون ۳۰ درصدی که این شرکت دریافت می‌کند با افزایش هزینه‌ها برای توسعه دهندگان و مشتریان به رقابت خسارت می‌زند و همچنین به عنوان مانعی برای ورود به بازار به حساب می‌آید.
 
در بخشی از شکایتنامه آمده است: دریافت کمیسیون ۳۰ درصدی بدان معنا است که برخی توسعه دهندگان اپل هیچ گاه وارد این بازار نمی‌شوند. چنین روندی به مشتریان ضرر می‌زند.
 
در هند جزئیات شکایاتی که توسط کمیسیون رقابت این کشور (CCI)بررسی می‌شوند، به طور عمومی بیان نمی‌شوند.
 
در این میان اپل و سازمان مربوطه اظهار نظری در این باره نکرده‌اند.
 
البته اپل با اتهامات مشابهی در یک پرونده آنتی تراست در اتحادیه اروپا نیز روبرو است. سال گذشته رگولاتورهای این منطقه تحقیقاتی درباره محدودیت‌ها و کمیسیون ۳۰ درصدی آغاز کردند که اپل بر توسعه دهندگان برنامه تحمیل می‌کند.
 
به گفته یک منبع آگاه، کمیسیون رقابت هند در هفته‌های آینده این پرونده را بررسی می‌کند و ممکن است دستور دهد تحقیقات گسترده‌تری در این باره انجام شود یا آن را رد کند. او در این باره افزود: احتمال زیادی وجود دارد تحقیقات گسترده‌تری در این باره انجام شود زیرا اتحادیه اروپا نیز مشغول بررسی عملکرد اپل است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.