سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 4, 2021
15:19 شنبه، 13ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128149

ساخت تلویزیونی مجهز به دستیار مجازی الکسا

 
آمازون در نظر دارد به زودی و در ماه اکتبر از جدیدترین سری تلویزیون های خود با نمایشگر بزرگ رونمایی کند که قرار است رقیب کمپانی های سامسونگ، ال جی و سونی باشد.
 
به نقل از نیویورک پست، کمپانی آمازون چند وقتی است وارد فرآیند تولید تلویزیون شده و این چندمین باری است تلویزیون های خود را روانه بازار می کند و با استقبال خوبی هم از طرف مشتریان مواجه شده است. اما این بار برای افزایش رقابت بین محصول خود با تلویزیون های مطرح جهان که تولید کمپانی های سامسونگ، ال جی و سونی هستند، تصمیم گرفته از قابلیت ویژه ای در جدیدترین مدل خود استفاده کند.
 
در این تلویزیون قرار است از دستیار مجازی Alexa (الکسا) آمازون استفاده شود و ابعاد نمایشگر آن از 55 تا 75 اینچ متغیر خواهد بود. این مدل جدید از سوی تولیدکننده چینی TCL تولید خواهد شد. آمازون هم مشغول ساخت تلویزیون جداگانه دیگری است که برای مصارف خانگی طراحی شده است. 
 
دستیار مجازی کنترل صوتی «الکسا» قابلیتی است که کاربر به صورت مجازی می تواند به کمک آن فایل های صوتی را پلی کند؛ خانه هوشمند خود را کنترل کرده و به سؤالات پاسخ دهد. این سیستم که بر پایه سیستم ابری تنظیم شده، با افزایش تعداد بلندگوهای هوشمند و سایر دستگاه های مجهز به الکسا، قابل دسترسی است. 
 
به گزارش سیناپرس، این فناوری هوشمند که ساخت آمازون است، ابتدا در بلندگوهای هوشمند «اکو آمازون» مورد استفاده قرار گرفت. دستگاه های مجهز به این فناوری می توانند تعامل صوتی داشته و به طور مجازی پخش موسیقی داشته باشند، فهرستی از کارهای موردنیاز را ایجاد کند و از دیگر قابلیت های آن نیز می توان به تنظیم زنگ هشدار، پخش پادکست، پخش کتاب های صوتی و ارائه پیش بینی آب و هوا، ترافیک، ورزش و سایر اطلاعات مانند اخبار اشاره کرد. 
 
یک مدل از تلویزیون های آمازون در هند و با برند Amazon Basics به فروش می رسید. نسخه های تلویزیون 50 اینچ آمازون پیش از این با قیمت 506 دلار و نسخه 55 اینچ آن با قیمت 588 دلار فروخته می شد. نظرات نسبت به تلویزیون های هندی آمازون کاملا متفاوت است. 
 
در حالی که بسیاری از کاربران از این محصول تمجید می کنند، برخی دیگر شکایت می کنند که وجود لوگوی Amazon Basics  روی نمایشگر به مدت 15 دقیقه پیش از نمایش تصویر اشکال قابل توجهی در این محصول است.به گزارش سیناپرس ، در این میان، برخی هم اعتراض دارند که عملکرد سیستم دستیار مجازی الکسا در این تلویزیون در زمان تحویل کالا به درستی کار نمی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.