اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

September 4, 2021
16:49 شنبه، 13ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128152

اعضای منتخب کمیسیون های مشترک طرح صیانت این هفته مشخص می شوند

 
نمایندگان منتخب کمیسیون های مشترک برای بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی در هفته جاری از سوی کمیسیون های مجلس اعلام می شوند.
 
 حدود ۹ کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی باید نفرات منتخب خود را برای عضویت در کمیسیون مشترک بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» به هیأت رئیسه مجلس معرفی کنند.
 
بر این اساس انتخاب بیش از ۲۰ نماینده برای عضویت در این کمیسیون ویژه، این هفته در دستور کار کمیسیون‌های مشخص شده، قرار می‌گیرد.
 
برای مثال کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی این هفته در روزهای یکشنبه و سه شنبه (۱۴ و ۱۶ شهریورماه) نشست تخصصی خواهد داشت و انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح «حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.
 
در این باره پیش از این نیز سیدعلی یزدی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از مهرماه آغاز به کار می‌کند، به خبرنگار مهر گفت: هفته آتی اعضای منتخب کمیسیون‌ها بنابر درخواست هیأت رئیسه برای حضور در کمیسیون طرح صیانت مشخص می‌شوند. پس از آن نیز باید انتخابات هیأت رئیسه برای این کمیسیون مشترک صورت بگیرد و پس از آنکه ترکیب اعضا مشخص شد، فعالیت کمیسیون مشترک طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» رسماً آغاز می‌شود.
 
یزدی خواه در مورد زمان آغاز به کار این کمیسیون و بررسی طرح مذکور تاکید کرد: حداقل در ۲ هفته آینده بحث انتخاب نفرات کمیسیون و ترکیب هیأت رئیسه را خواهیم داشت و پیش بینی ما این است که این کمیسیون مشترک از مهرماه فعالیت خود را برای بررسی طرح آغاز کند.
 
به گزارش مهر، قرار است طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی مطابق با اصل ۸۵ قانون اساسی در یک کمیسیون مشترک با حضور نمایندگان منتخب، مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.