تلفن همراه

گوشی

September 5, 2021
15:12 یکشنبه، 14ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128179

فشار آلمان به تولید کنندگان موبایل برای افزایش مدت زمان پشتیبانی

 
آلمان خواهان اجرای طرحی است که طبق آن تولید کنندگان موبایل باید آپدیت های امنیتی را تا ۷ سال برای دستگاه ها فراهم کنند.
 
به نقل از انگجت، طبق گزارشی جدید دولت فدرال آلمان مشغول مذاکره با کمیسیون اتحادیه اروپا است تا تولید کنندگان موبایل را ملزم کند ۷ سال آپدیت امنیتی و قطعات یدکی را برای موبایل‌ها فراهم کنند.
 
طرح پیشنهادی آلمان، ۲ سال طولانی‌تر از طرح کمیسیون است و به این ترتیب چرخه پشتیبانی از موبایل‌ها شباهت بیشتری به رایانه‌ها می‌یابد.
 
هر دو طرح پیشنهادی با مقاومت تولید کنندگان موبایل روبرو شده است. گروه «دیجیتال یوروپ» معتقد است طرح پشتیبانی مذکور باید ۳ ساله باشد و می‌خواهد پشتیبانی از قطعات یدکی نیز به نمایشگر و باتری محدود شود. به این ترتیب دوربین، بلندگو و بخش‌های دیگر جزو آن نمی‌شوند.به عبارت دیگر این گروه برای حفظ وضعیت کنونی در حال تلاش است.
 
دیجیتال یوروپ یک گروه حامی صنعت است که اپل، گوگل و برخی از شرکت‌های عضو آن هستند.
 
هرچند اپل به طور معمول تا ۵ سال آپدیت های امنیتی و ویژگی‌های معمول را ارائه می‌کند اما بسیاری از تولید کنندگان اندروید خدمات پشتیبانی بیش از ۳ سال ارائه نمی‌کنند.
 
طبق طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا تمدید پشتیبانی از سیستم‌های موبایل حیاتی است و احتمالاً از ۲۰۲۳ میلادی اجرایی شود. هدف این طرح استفاده طولانی‌تر از دستگاه‌های موبایل برای حفظ محیط زیست است. به این ترتیب عمر استفاده از موبایل دو برابر بیشتر از وضعیت فعلی (۲.۵ تا ۳.۵ سال) خواهد بود.
 
از سوی دیگر چنین طرحی به حفظ امنیت دستگاه‌ها نیز کمک می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.