اپلیکیشن

امینت

تلفن همراه

September 5, 2021
17:04 یکشنبه، 14ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128190

ژاپن اپل را وادار به تغییر سیاست اپ استور کرد

 
اپل برای تسویه شکایت رگولاتور آنتی تراست ژاپن قبول کرده تا به برخی اپ ها اجازه دهد لینکی برای خرید محصول از وب سایت شان فراهم کنند و به این ترتیب کمیسیون ۳۰ درصدی شرکت را نپردازند.
 
 به نقل از رویترز، اپل به برخی از اپ ها مانند نتفلیکس اجازه می‌دهد برای خرید محصول لینک‌هایی به وب سایتشان برای کاربران فراهم کنند. این تغییری کوچک در سیاست‌های اپل است که به توسعه دهندگان برنامه اجازه می‌دهد کمیسیون ۳۰ درصدی اپ استور را دور بزنند.
 
به طور دقیق‌تر این تغییر بخشی از فرایند تسویه «کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن» از اپل است. به گفته رگولاتور مذکور این تغییر به اندازه‌ای تأثیرگذار بود که سبب شد تحقیق ۵ ساله از اپل بسته شود. موضوع تحقیق گفته شده اپ های ویدئو و موسیقی بود.
 
یکی از مقامات کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن در این خصوص می‌گوید: گستره تحقیقات مذکور شامل بازی‌های رایانه‌ای نبوده است. اما احتمال دارد تحقیقی در این زمینه نیز انجام شود.
 
به طور دقیق‌تر، اپلیکیشن‌هایی که سرویس‌های رایگان ندارند و در عوض از کاربران می‌خواهند هنگام ثبت نام هزینه‌ای پرداخت کنند، نیز اکنون می‌توانند لینک‌هایی جداگانه به محصولات خود بیفزایند.
 
در حال حاضر اپ هایی مانند نتفلیکس و اسپاتیفای از کاربران می‌خواهند تا در وب سایتشان ثبت نام کنند و به این ترتیب کمیسیون ۳۰ درصدی اپل را دور می‌زنند.
 
چنین تغییری به توسعه دهندگان کوچک اجازه می‌دهد به طور مستقیم با مشتری ارتباط برقرار و حساب‌ها و پرداخت‌هایشان را مدیریت کنند.
 
این تغییر از سال آینده میلادی در سراسر جهان اجرا می‌شود.
 
این درحالی است که شرکت آمریکایی هنوز انبوهی از چالش‌های حقوقی و قانونی در خصوص قوانینی روبرو است که بر توسعه دهندگان اپل تحمیل کرده است. یک نمونه از این چالش‌ها شکایت شرکت اپیک گیمز از اپل است.
 
از سوی دیگر هفته گذشته کره جنوبی به عنوان نخستین کشور قوانینی برای محدود کردن سلطه اپل و گوگل بر اپ استورهایشان وضع کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.