اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

September 6, 2021
11:44 دوشنبه، 15ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128202

بلومبرگ: ارتباط ماهوا‌ره‌ای آیفون ۱۳ تنها محدود به برخی بازارها خواهد بود

 
به نظر می‌رسد باید منتظر ارتباط ماهواره‌ای در نسل بعدی آیفون‌ها باشیم البته طبق گزارش جدید بلومبرگ، این ویژگی تنها در اختیار کاربران آیفون ۱۳ برخی کشورها قرار می‌گیرد و تمام افراد نمی‌توانند در مناطقی که پوشش مخابراتی وجود ندارد، از این قابلیت بهره ببرند.
 
«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارش اخیرش روی این موضوع تاکید می‌کند که آیفون ۱۳ در برخی بازارهای منتخب و در صورتی که پوشش مخابراتی وجود نداشته باشد، قابلیت اتصال به ماهواره‌های موجود در مدار نزدیک زمین را برای استفاده از سرویس‌های اضطراری خواهد داشت.
 
«مینگ-چی کو»، تحلیلگر معروف محصولات اپل حدود یک هفته قبل در آخرین یادداشت خود برای سرمایه‌گذاران ادعا کرد که آیفون ۱۳ احتمالا قابلیت اتصال به ماهواره‌های موجود در مدار نزدیک زمین (LEO) را دارد که به موجب آن امکان برقراری تماس یا ارسال پیامک از طریق ماهواره در مناطق بدون پوشش‌دهی شبکه‌های مخابراتی فراهم می‌شود.
 
به فاصله کوتاهی بلومبرگ گزارشی منتشر و تاکید کرد اپل می‌خواهد امکان برقراری ارتباط آیفون‌ها با ماهواره‌ها را در مناطقی که تحت پوشش شبکه‌های مخابراتی قرار ندارند، برای سرویس‌های اضطراری فراهم کند. همچنین به این موضوع اشاره کرد که این قابلیت در سال جاری میلادی در دسترس کاربران قرار نمی‌گیرد.
 
مارک گورمن در آخرین گزارش خود روش این موضوع تاکید می‌کند که این ویژگی باعث نمی‌شود تماس‌های ماهواره‌ای بدون استفاده از شبکه ارتباطی مخابرات در هر نقطه‌ای قابل استفاده باشد. در غیر این صورت اپراتورهای مخابراتی که اپل با آنها همکاری می‌کند، قطعا نسبت به این موضوع واکنش جدی نشان می‌دهند.
 
در حالیکه هنوز اپلیکیشن خاصی برای ارائه این قابلیت معرفی نشده، ظاهرا اپل قصد دارد در آینده امکان برقراری ارتباطات ماهواره‌ای را توسعه دهد و برنامه‌هایی را برای توسعه چنین قابلیت‌هایی دنبال می‌کند.
 
به نظر می‌رسد این شرکت می‌خواهد مجموعه‌ای از ماهواره‌ها را برای ارسال اطلاعات به دستگاه‌های مختلف در مدار زمین مستقر کند. با این وجود به احتمال زیاد پیاده‌سازی چنین طرح‌هایی سال‌ها طول می‌کشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.