امنیت

بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 8, 2021
12:15 چهارشنبه، 17ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128282

بانک های نیوزلندی هدف حمله سایبری قرار گرفتند

دو بانک و سرویس ملی پست نیوزلند با حمله سایبری روبرو شدند.
 
 به نقل از رویترز، وب سایت‌های چند مؤسسه مالی در نیوزلند و سرویس ملی پست این کشور برای مدتی کوتاه مختل شدند و مقامات کشور اعلام کردند مشغول مقابله با یک حمله سایبری هستند.
 
تیم واکنش اضطراری رایانه‌ای نیوزلند (CERT) اعلام کرد از یک حمله DDoS آگاه شده که تعداد زیادی از سازمان‌های این کشور را هدف گرفته است. در بیانیه این تیم آمده است: ما مشغول رصد وضعیت هستیم و با سازمان‌هایی تحت تأثیر حمله قرار گرفته‌اند تا حد ممکن همکاری می‌کنیم.
 
در حملات DDoS سرورهای مؤسسات با انبوهی از درخواست‌های ورودی روبرو می‌شوند و در نتیجه وب سایت قادر به پاسخگویی به همه در خواست‌ها نخواهد بود.
 
طبق گزارش رسانه‌های محلی وب سایت گروه بانکداری استرالیا و نیوزلند و همچنین سرویس NZ Post با حمله سایبری روبرو شده‌اند.
 
گروه بانکداری استرالیا و نیوزلند دریک پست فیس بوکی به مشتریانش اعلام کرد از عدم دسترسی آنها به سرویس‌های بانکی آگاه است و تیم فنی مشغول برطرف کردن اختلال هستند.
 
سرویس ملی پست نیوزلند نیز اعلام کرد اختلالات در وب سایتش به دلیل مشکلی از سوی تهیه کنندگان طرف سوم بوده است. برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از قطعی سرویس کیوی بانک (یک بانک کوچک محلی) نیز خبر دادند.
 
این در حالی است که حمله سایبری به بانک مرکزی نیوزلند در ماه ژانویه به نشت وسیع اطلاعات کاربران منجر شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.