اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

September 9, 2021
11:44 پنجشنبه، 18ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128308

فعالیت آزمایشی گروه‌ها در توییتر آغاز شد

 
توییتر آزمایش جهانی ابزاری به نام Communities را آغاز کرد که قابلیت مشابه گروه‌های فیس بوک بوده و به کاربران امکان می دهد به گروهی از کاربران دارای علایق مشترک توییت ارسال کنند.
 
 توییتر در یک پست وبلاگ اعلام کرد بعضی از کاربران می توانند Communities را ایجاد کنند و امکانات بیشتر در ماههای آینده اضافه خواهد شد. این شرکت شمار کاربرانی که می توانند به صورت آزمایشی گروه تشکیل دهند را اعلام نکرد اما هر کاربری در صورت دعوت شدن، می تواند به گروه ملحق شود.
 
 گروه‌ها به صورت عمومی قابل مشاهده هستند با این حال در مرحله فعلی افراد برای پیوستن به یک گروه باید از یک عضو یا مدیر گروه دعوت دریافت کنند.
 
این شرکت شبکه اجتماعی در ماههای اخیر قابلیتهای جدیدی عرضه کرده که شامل سرویس اشتراکی سوپر فالوز و اتاقهای صوتی زنده بوده است تا به رکود چند ساله کسب و کارش را متحول کند.
 
فیس بوک که رقیب بزرگتر توییتر است، ابزار  گروه‌ها را که می تواند خصوصی یا عمومی باشد را از سال ۲۰۱۷ یک اولویت استراتژیک قرار داده است. اما  گروه‌های فیس بوک برای انتشار اطلاعات نادرست سیاسی و سلامتی و سازمان دهی فعالیتهای افراطی استفاده شده اند که موجب شده است این شرکت تغییراتی را برای انواع  گروه‌هایی که به کاربران توصیه می کند، صورت دهد.
 
توییتر اعلام کرد مقررات خود را تنظیم خواهد کرد و اقداماتی شامل طراحی روشهایی برای شناسایی  گروه‌هایی که ممکن است مشکل ساز شوند را انجام می دهد تا کاربران را در فضای  گروه‌ها ایمن نگه دارد.
 
به گفته دیوید ریگان، یکی از مدیران محصول توییتر، بعضی از  گروه‌های که توییتر در مرحله اولیه آزمایش می کند پیرامون صحبت درباره موضوعاتی نظیر هوا، سگها، اسنیکرز، مراقبت پوستی و ستاره شناسی هستند و  گروه‌های بیشتری در راه خواهند بود.
 
کاربران به عنوان ناظر گروه عمل کرده و استانداردها را برای  گروه‌هایشان تعیین و اجرا می کنند. در طول این آزمایش، توییتر ناظران گروه‌ها را تایید کرده و با آنها همکاری خواهد کرد.
 
بر اساس گزارش رویترز، یک سخنگوی توییتر گفت: این شرکت در یک سال گذشته تحقیقاتی انجام داده و با کارشناسان مشورت کرده تا درک بهتری از چگونگی استفاده و موارد احتمالی سوءاستفاده از  گروه‌ها در توییتر داشته باشند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.