تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

September 11, 2021
11:19 شنبه، 20ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128347

کمبود تراشه تولید گوشی ارزان گوگل در هند را متوقف کرد

 
طرح دو شرکت گوگل و جیو برای تولید گوشی ارزان قیمت در هند به علت کمبود جهانی تراشه که به علت شیوع ویروس کرونا رخ داده، متوقف شد.
 
 به نقل از انگجت، این گوشی که جیوفون نکست نام دارد قرار است در صورت برطرف شدن موانع تولید در اوایل نوامبر آینده تولید شود.
 
جیو بزرگ‌ترین شبکه تلفن همراه هند را اداره می‌کند و گوگل قصد دارد با همکاری این شرکت اولین تلفن همراه خود را به طور اختصاصی در هند تولید کند. این گوشی ارزان با شبکه‌های نسل چهارم تلفن همراه سازگاری دارد و انتظار می‌رود با استفاده از آن دسترسی مردم کم درآمد به خدمات متنوع مخابراتی و تلفن همراه افزایش یابد.
 
دو طرف با صدور بیانیه مشترکی در این مورد گفته‌اند اگر چه پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تولید این گوشی رخ داده و آزمایش آن توسط عده محدودی از کاربران انجام شده، اما باید بازخوردهای بیشتری در مورد گوشی یادشده دریافت شود.
 
این دو شرکت به صراحت علت تأخیر در تولید انبوه گوشی یادشده را بیان نکرده‌اند، اما در بیانیه خود تصریح کرده‌اند که با گذشت زمان بیشتر به کاهش کمبودهای صنعت نیمه هادی در جهان کمک خواهد شد. شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی موقت بسیاری از کارخانه‌های تولید تراشه شد و این امر شرکت‌های سازنده انواع وسایل برقی و الکترونیک، خودروسازان و غیره را تحت تأثیر قرار داد.
 
گوگل سال گذشته ۴.۵ میلیارد دلار سهام شرکت جیو را خریداری کرد تا حضور و فعالیت خود را در هند گسترش دهد. یکی از اولین برنامه‌های مشترک دو طرف تولید گوشی‌های ارزان قیمت اعلام شد. ادعا شده این گوشی دارای دوربین‌های قوی، پشتیبانی از فناوری چندرسانه ای اچ دی ار و فناوری واقعیت افزوده و قابلیت تصویربرداری باکیفیت در شب است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.