اپراتورها

تلفن همراه

September 11, 2021
12:29 شنبه، 20ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128359

۸۵ درصد املاک مزایده مخابرات به فروش نرفتند

 
نتایج اولیه مزایده املاک شرکت مخابرات ایران نشان می‌دهد از ۳۰۷ ملکی که این شرکت به مزایده گذاشته بود تنها حدود ۴۵ ملک به فروش رفته و حدود ۸۵ درصد املاک به مزایده گذاشته شده، به فروش نرفته‌اند.
 
شرکت مخابرات ایران اوایل مرداد ماه امسال آگهی فروش ۳۰۷ ملک مازاد خود را به روش مزایده منتشر کرد که در ۲۳ استان کشور قرار دارند. این شرکت در روزهای پایانی مهلت شرکت در این مزایده، ۶ ملک در استان‌های تهران و خراسان رضوی را از تشریفات قانونی مزایده خارج کرد و بدین ترتیب ۳۰۱ ملک به ارزش بیش از ۱۲۷۹ میلیارد تومان را برای فروش گذاشت.
 
نتایج اولیه این مزایده که به دست پیوست رسیده است نشان می‌دهد خریداران تنها برای ۴۵ ملک پیش‌قدم شده‌اند.
 
نتایج نهایی این مزایده هنوز منتشر نشده‌اند؛ اما برآوردهای اولیه حاکی از آن است املاک به فروش رفته در مجموع حدود ۳۷۰ میلیارد تومان ارزش دارند که نزدیک به ۲۹ درصد ارزش کل مزایده را شامل می‌شود.
 
مخابرات در سال‌های اخیر با مشکلات مالی متعددی روبرو بوده است و پیش از این نیز در چند نوبت برخی از املاک خود را به فروش رسانده است. بهمن ۹۷ مجید صدری، مدیرعامل وقت شرکت مخابرات ایران در یک نشست خبری تاکید کرد: «پیش از این گاهی املاک برای پرداخت بدهی‌های شرکت به فروش می‌رسیدند. من که به شرکت آمدم، جلوی این کار را گرفتم و اکنون نیز دستور داده‌ام پول واگذاری املاک تنها در زمینه زیرساخت، هزینه شود.»
 
شرکت مخابرات براساس صورت‌های مالی سال ۹۹ برای اولین بار زیان‌ده شده و برآورد می‌شود این شرکت حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بدهی به نهادها و شرکت‌های مختلف داشته باشد. با توجه به مشکلات مالی مخابرات، به نظر نمی‌رسد رقم ۳۷۰ میلیارد تومان که از مزایده اخیر نصیب این شرکت می‌شود، بتواند مشکلات را برطرف کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.