تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

September 11, 2021
14:45 شنبه، 20ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128363

ایتالیا خواهان شفاف سازی درباره عینک فیس بوک شد

 
سازمان حفاظت از داده ایتالیا از فیس بوک می خواهد درباره عینک هوشمندی که به تازگی عرضه کرده است، شفاف سازی کند.
 
 به نقل از رویترز، سازمان حفاظت از داده‌های ایتالیا روز گذشته از فیس بوک خواست توضیحاتی درباره عینک هوشمند جدید خود ارائه کند تا همخوانی آن با قوانین حریم خصوصی بررسی شود.
 
فیس بوک با همکاری شرکت ری بن عینک هوشمندی را ابداع کرده که به کاربران اجازه می‌دهد به موسیقی گوش کنند، تماس‌های تلفنی را پاسخ دهند یا عکس و ویدئوی کوتاه ثبت و آن را به وسیله یک اپ مخصوص در سرویس‌های فیس بوک به اشتراک بگذارند.
 
سازمان حفاظت از اطلاعات ایرلند بر فعالیت‌های فیس بوک در اتحادیه اروپا نظارت می‌کند. در همین راستا سازمان گارانته (Garante) ایتالیا که وظیفه حفاظت از داده‌ها در این کشور را برعهده دارد، مذاکراتی با کمیسیونی حفاظت از اطلاعات ایرلند انجام داده تا از فیس بوک درباره محصول جدید توضیحاتی بخواهد.
 
سازمان حفاظت از داده ایتالیا می‌خواهد از اقدامات فیس بوک برای حفاظت مردم و به خصوص کودکانی که فیلمبرداری می‌شوند، سیستم‌هایی که برای جمع آوری داده‌ها به طور ناشناس به کار می‌روند و همچنین ویژگی‌هایی مانند دستیار صوتی متصل به عینک، مطلع شود.
 
سخنگوی فیس بوک در بیانیه‌ای در این باره می‌گوید: می‌دانیم که مردم سوالات زیادی درباره فناوری‌های تازه دارند، بنابراین قبل از عرضه عینک با سازمان حفاظت از اطلاعات ایرلند همکاری‌هایی در زمینه اشتراک گذاری اقدامات انجام شده برای حفظ حریم خصوصی در طراحی محصول و قابلیت‌های آن انجام دادیم.
 
وی اضافه کرد: ما پاسخگوی سئوالات سازمان حفاظت از داده ایتالیا و آماده همکاری با رگولاتورهای دیگر در سراسر اروپا هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.