اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 12, 2021
11:11 یکشنبه، 21ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128391

کارگروه پشتیبانی از آموزش مجازی دانش آموزان تشکیل شد

 
به پیشنهاد سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش و موافقت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کارگروه پشتیبانی از آموزش مجازی دانش آموزان تشکیل شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه مشترک روز سه‌شنبه مورخ 16 شهریورماه، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول ملاحظات کمی و کیفی خدمات آموزش مجازی دانش آموزان در بستر سامانه شاد مطرح شد.
 
بر اساس تصمیمات اخذ شده به‌منظور بررسی و پیشنهاد راهکارهای بهبود تجربه کاربری و ارتقاء کیفی خدمات در بستر پلتفرم‌های مختلف ارائه‌دهنده خدمات آموزش مجازی به دانش آموزان و معرفی استانداردها و قابلیت‌های لازم همراه با پیشنهادات اجرایی، کارگروهی به ریاست سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و با عضویت علی باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش‌وپرورش و مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول تشکیل شد.
 
با توجه به شرایط حاصل از شیوع کرونا و با عنایت به پیش‌بینی برگزاری کلاس‌های آموزش غیرحضوری و از راه دور برای دانش آموزان، میزان آمادگی زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای شروع سال تحصیلی جدید و همچنین مشخصات سیستم‌های آموزشی، ملاحظات کیفی و موضوعات کارکردی و غیر کارکردی پلتفرم‌های مختلف و روال‌های لازم جهت تحقق زیست‌بوم جامع آموزش مجازی دانش‌آموزی مبتنی بر مدل تجاری مناسب و شکل‌گیری کامل زنجیره‌های ارزش آن، در «کارگروه پشتیبانی از آموزش مجازی دانش آموزان» شناسایی‌شده و پس از بررسی، نتایج جهت اتخاذ تصمیمات نهایی، توسط ریاست کارگروه به استحضار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.