تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

September 12, 2021
11:18 یکشنبه، 21ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128393

چین مسدودسازی سرویس های رقیب توسط پلتفرم‌ها را ممنوع کرد

 
وزارت صنعت فناوری و اطلاعات چین به شرکت‌های فناوری از جمله علی بابا و تنسنت اعلام کرد از این پس نباید لینک وب سایت‌های یکدیگر را در پلتفرم‌هایشان مسدود کنند.
 
به نقل از رویترز، طبق گزارش جدید یک منبع آگاه و ناشناس وزارت صنعت و اطلاعات فناوری چین استانداردهایی برای شرکت‌های فناوری جهت سرویس‌های پیامکی پیشنهاد کرده و همچنین به آنها اعلام کرده باید تا مهلت معینی هرگونه لینک مسدود شده مربوط به سرویس‌های رقیب را باز کنند.
 
بر اساس اطلاعات موجود این جزئیات در جلسه‌ای با شرکت‌های بزرگ از جمله علی بابا، تنسنت، بایت دنس، بایدو و ۲ تولید کننده موبایل اعلام شده است.
 
اگر شرکت‌ها از این دستور اطاعت نکنند، وزارتخانه مذکور به اقدامات دیگری متوسل خواهد شد. دستور جدید وزارت صنعت و فناوری ارتباطات چین جدیدترین گام این کشور برای تعیین قوانینی در صنایع مختلف از فناوری گرفته تا سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای است.
 
فضای اینترنت چین تحت تسلط چند شرکت بزرگ فناوری است که لینک‌ها و سرویس‌های رقیب را در پلتفرم‌های خودشان مسدود می‌کنند. به این ترتیب آنها محیطی را ایجاد می‌کنند که تحلیلگران آن را باغ‌های محصور می‌نامند.
 
در ماه‌های اخیر رگولاتورهای چینی شرکت‌های داخلی را به ایجاد انحصار و محدود کردن گزینه‌های انتخاب مشتریان متهم کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.