اپلیکیشن

تبلت

تلفن همراه

September 12, 2021
12:03 یکشنبه، 21ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128405

چرا اینستاگرام برای آیپد اپلیکیشن نمی‌سازد؟

 
 
مدیرعامل اینستاگرام اخیرا در یک پرسش و پاسخ به موضوع فقدان اپلیکیشن آیپد این شبکه اجتماعی جواب داده و با توجه به گفته‌های او بعید به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک شاهد عرضه چنین اپلیکیشنی باشیم.
 
«آدام موسری»، مدیرعامل اینستاگرام در پاسخ به این سوال ساده که «اپ آیپد اینستاگرام کجاست» توضیح داد: «اخیرا چون در پرواز بودم زمان کمی را روی آیپد سپری کردم، ولی هنوز اپ آیپدی برای اینستاگرام در کار نیست. ساخت چنین برنامه‌ای جذاب خواهد بود اما کارهای زیادی باید انجام شود و تعداد نیروها محدود است، پس نمی‌توان به همه پروژه‌ها رسید.»
 
کاربران آیپد از مدت‌ها پیش خواستار عرضه نسخه مخصوص اینستاگرام برای این دستگاه بودند. فیسبوک از حضور کاربران آیپد آگاه است و در شبکه اجتماعی خودش تا حد خوبی از این تبلت پشتیبانی می‌کند. اینستاگرام دو اپلیکیشن برای آیپد به نام‌های Hyperlapse و Boomerang دارد، ولی نکته عجیب این است که خود اپ اصلی هنوز فاقد نسخه آیپد است.
 
اینستاگرام چندی قبل قابلیت انتشار پست از طریق رابط وب در این شبکه اجتماعی را فراهم کرد، اما باز هم به کاربران آیپد اجازه نداد که چنین امکانی داشته باشند. به عبارت دیگر، در حال حاضر می‌توانید از روی موبایل، کامپیوتر یا مک پست ارسال کنید، اما از روی آیپد نه.
 
خوشبختانه iPadOS 15 قابلیتی دارد که کمک می‌کند تا راحت‌تر از اپلیکیشن‌هایی که فقط نسخه آیفون دارند در آیپد استفاده کنید. iPadOS 15 اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های آیفون در حالت افقی اجرا شوند. ولی این قابلیت هم هنوز نتوانسته رضایت کاربران را جلب کند.
 
با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد که تصمیم اینستاگرام برای عقب انداختن توسعه اپ آیپد دوباره کاربران را ناامید خواهد کرد. بحث ساخت این اپلیکیشن حالا دیگر به کشمکشی میان توسعه‌دهندگان اینستاگرام و کاربران تبدیل شده و باید ببینیم که این شرکت در نهایت چه زمانی اپ آیپد خود را منتشر می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.