اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 12, 2021
12:39 یکشنبه، 21ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128410

پلتفرم فوق محرمانه مایکروسافت برای سازمان‌های دولتی آمریکا

شرکت مایکروسافت روز گذشته اعلام کرد سرویس خدمات پردازش ابری جدید خود با طراحی ویژه برای برخی از حساس‌ترین داده‌های دولت فدرال آمریکا پاکسازی شده تا فعالیت‌های کاری دولت در تمام سطوح طبقه‌بندی شده اطلاعاتی برمبنای آن انجام شود.
 
پلتفرم Azure Government Top Secret مایکروسافت که نخستین بار دسامبر گذشته در میان مجموعه‌ای از محصولات جدید این شرکت رونمایی شد از این هفته به طور رسمی در دسترس آژانس‌های دولتی آمریکا قرار گرفته است. در حال حاضر بیش از 60 سروی اولیه در این پلتفرم ارائه شده که به شکل ویژه خدمات خود را در اختیار سازمان‌های دولتی آمریکا می‌گذارند.
 
«تام کین» نایب رئیس مرکز Azure Global مایکروسافت در این زمینه گفت: «یکی از نکاتی که ما متفاوت با دیگران به آن نگاه می‌کنیم این است که فناوری تجاری را با سرعت تجاری در پلتفرم ابری Top Secret خود ارائه دهیم و آن را به‌روز و با نوآوری‌های و به‌روز رسانی‌هایی که مشتریان تجاری دریافت می‌کنند، در اختیار سازمان‌های دولتی بگذاریم».
 
آقای کین با انتشار یک مطلب وبلاگی قابلیت‌های جدید پلتفرم Top Secret یا فوق محرمانه مایکروسافت را تشریح کرد. او در این توضیحات تایید کرد که مایکروسافت برای ساخت این پلتفرم به ATO یا مجوز بهره‌برداری از زیرساخت‌ها مطابق با دستورالعمل انجمن اطلاعات (ICD 503) دست یافته که این مجوز در اصل بر استفاده سازمان‌های اطلاعاتی از سیستم‌های فناوری اطلاعات نظارت می‌کند.
 
این شرکت همچنین برای دستیابی به امکانات ATO، استانداردهای امنیتی ICD 705 را نیز لحاظ کرده است. براساس اظهارات کین، مناطق جدید تحت پوشش خدمات ابری Azure امنیت ملی را که در سطح مخفی ایالات متحده طبقه‌بندی شده به شکل ویژه مورد توجه قرار می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.