تلفن همراه

گوشی

September 12, 2021
15:21 یکشنبه، 21ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128421

«لیدالید» امکان معاوضه گوشی کارکرده با گوشی نو با قیمت ارزان‌‌تر را فراهم خواهد کرد

لیدالید،پلتفرم خرید و فروش تلفن همراه کار کرده،یک ماه دیگر امکان «معاوضه» را ارائه می‌دهد. با استفاده از این امکان، کاربران می‌توانند دستگاه‌های کارکرده خود را به پلتفرم لیدالید بدهند و به ازای آن از این پلتفرم، کالای نو به قیمت ارزان‌تر خریداری کنند.
 
نیما ذبیح الله زاده، بنیانگذار لیدالید با اعلام این خبر درمورد این سرویس جدید به پیوست گفت: « در این زمینه همکاری خود با دیجی‌کالا را آغاز کردیم. در این همکاری کالاهای نو دیجی‌کالا در سایت ما با تخفیف ویژه موجود می‌شود.البته کالاهایی که خود دیجی کالا فروشنده آنهاست. کاربران می‌توانند تلفن همراه نو را انتخاب کنند. در فرآیند معاوضه، گوشی کارکرده احراز سلامت می‌شود، مابه تفاوت هم محاسبه می‌شود. کارشناس به در خانه کاربر مراجعه می‌کند. گوشی کارکرده را می‌گیرد و گوشی نو را تحویل می‌دهد. کاربران تنها باید ما به تفاوت آن را پرداخت کنند.»
 
او ادامه داد: «به عنوان مثال اگر تلفن همراه در بازار ۲۰ میلیون تومان باشد،کاربران می‌توانند در ازای گوشی کارکرده خود، تلفن همراه مورد نظر را ۱۸ میلیون تومان از لیدالید بخرند. در ادامه راه برای تجهیزات دیگر چون لپ‌تاپ و ساعت‌های هوشمند هم این معاوضه امکان‌پذیر است.»
 
پلتفرم دوسویه برای خرید و فروش تلفن همراه
فعالیت استارت‌آپ «لیدالید» اواخر سال ۹۹، در کارخانه نوآوری آزادی آغاز شد. نسخه اولیه (MVP) روی دامنه LIDALID.COM ایجاد شد و این تیم روی این نسخه، بازار را تست و مشتریان بالقوه خود را شناسایی کرد. یک ماه تست بازار به طول انجامید و تیم «لیدالید» دریافت که بازار خرید و فروش گوشی دست دوم، بازار جذابی است و مردم استقبال بالایی از آن کردند.لیدالید پس از تست بازار، به توسعه محصول خود پرداخت و با تمام سرمایه‌گذاران خطرپذیر که می‌شناخت،برای جذب سرمایه مذاکره کرد. در بازه زمانی یک ماه تمام سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی کردند و پس از مذاکره، تیم لیدالید برای جذب سرمایه، اسمارت‌اپ را انتخاب کرد.
 
ذبیح الله زاده درمورد نحوه فعالیت لیدالید گفت: «پلتفرم لیدالید، یک پلتفرم دوسویه است. کسانی که می‌خواهند تلفن همراه کارکرده خود را بفروشند، می‌توانند وارد وبسایت شوند. درخواست خود را ثبت کنند. یک الگوریتم قیمت‌گذاری براساس هوش مصنوعی داریم که برمبنای معاملات روز بازار، موبایل را ارزشگذاری می‌کند. ما به فروشنده قیمت پیشنهاد می‌دهیم اگر قیمت پیشنهادی را پذیرفت، کارشناس ما به در منزل او مراجعه می‌کند، پس از کارشناسی گوشی موردنظر،هزینه را پرداخت می‌کند و گوشی را تحویل می‌گیرد.»
 
به گفته ذبیح‌الله زاده کارشناسان لیدالید، تعمیرکاران خبره حوزه تلفن همراه و در استخدام این پلتفرم هستند، آنها با ریزبینی کامل تلفن‌های همراه را بررسی می‌کنند.
 
 
نیما ذبیح الله زاده،بنیانگذار لیدالید
او ادامه داد: «در انبار ما گوشی دوباره کارشناسی و برگه سلامت صادر می‌شود.این گوشی‌ها تحت پوشش گارانتی آروند قرار دارند و سه ماه گارانتی می‌شوند. پس از طی این مراحل در پلتفرم یک گوشی با سه ماه گارانتی،برگه سلامت و ۷ روز مهلت تست برای فروش عرضه می‌شود. خریدار می‌تواند با اطمینان کامل گوشی مورد نظر خود را خریداری کند.»
 
به گفته ذبیح‌الله زاده یکی از معضلات معاملات C2C عدم تقارن اطلاعاتی بین خریدار و فروشنده است و کسی که می‌خواهد گوشی را بخرد دراکثر مواقع اطلاعات لازم و کافی را ندارد یا در پرداخت وجه با مشکل روبه‌رو می‌شود و لیدالید در تلاش است تا این مشکلات را حل کند.
 
طبق گفته ذبیح‌الله زاده، با اینکه هنوز فعالیت‌های بازاریابی را آغاز نکرده‌اند؛ اما روزانه ۳۰۰ درخواست برای فروش گوشی‌های همراه دارند و از سمت خرید نیز بالای ۴۰۰ درخواست وجود دارد که البته در حال حاضر لیدالید نمی‌تواند همه درخواست‌ها را پاسخگو باشد و مجبور است برخی از آنها را رد کند. او تاکید کرد که  بازار از خرید دستگاه‌های کارکرده استقبال کرده و لیدالید باید در حال حاضر سعی کند تعادل بین فروش گوشی و خرید را برقرار کند.
 
او با بیان اینکه در حال حاضر خرید و فروش تلفن همراه کارکرده را پوشش می‌دهند، گفت: «در ادامه راه لپ‌تاپ و تجهیزات جانبی و همچنین تجهیزات اداری مانند پرینتر و تلفن هم پوشش خواهیم داد.»
 
او همچنین به بخش پشتیبانی اشاره و بیان کرد: «ما بخش پشتیبانی را خیلی جدی گرفتیم و دائم به درخواست‌های مردم گوش می‌دهیم. شاید یکی از تفاوت‌های ما با پلتفرم‌های این موضوع باشد. به همین خاطر چون از سمت شرکت‌ها درخواست برای خرید تجهیزات اداری بسیار است، ما هم در تلاش هستیم تا خواسته‌های آنها را برآورده سازیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.