سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 13, 2021
16:54 دوشنبه، 22ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128459

مک بوک پرو M1X احتمالا چند هفته دیگر معرفی می‌شود

 
در حالی که گزارش‌های مختلفی درباره تاخیر در تولید مدل‌های جدید مک بوک پرو مجهز به تراشه MX1 منتشر شده، بلومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید احتمالا اپل طی هفته‌های آتی در رویداد جداگانه‌ای از لپ‌تاپ‌های جدیدش رونمایی خواهد کرد.
 
تنها یک روز به برگزاری رویداد معرفی آیفون ۱۳ اپل باقی مانده و برخی منابع آگاه بازار می‌گویند این احتمال وجود دارد که در جریان این مراسم، اپل مدل‌های جدید مک بوک پرو با تراشه M1X را نیز نمایش بگذارد یا حداقل به معرفی آنها اشاره کند. این در حالی است که خبرنگار بلومبرگ به رونمایی از مدل‌های جدید مک بوک پرو در رویداد دیگری در پاییز امسال و طی هفته‌های آتی اشاره می‌کند.
 
«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ می‌گوید مدل‌های جدید مک بوک پرو مجهز به تراشه جدید M1X خواهند بود. وی به این موضوع اشاره می‌کند که احتمالا اپل رویداد رونمایی جداگانه‌ای برای دستگاه‌های جدید درنظر خواهد گرفت. با این وجود، گورمن هنوز مطمئن نیست در رویداد ۲۳ شهریور اپل چه اتفاقی رخ می‌دهد و این احتمال وجود دارد که کوپرتینویی‌ها در این مراسم اطلاعاتی در مورد نسل جدید مک بوک پرو ارائه کنند. با این وجود تاکید بیشتر خبرنگار بلومبرگ روی برگزاری مراسم جداگانه‌ای در پاییز است.
 
تاکنون گزارش‌های مختلفی در مورد مک بوک پرو ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی و به تاخیر افتادن زمان عرضه آنها منتشر شده است. اما همان طور که گفته شد، گزارش جدید بلومبرگ نظر دیگری دارد و می‌گوید به زودی شاهد عرضه دستگاه‌های جدید خواهیم بود.  
 
مارک گورمن می‌گوید مدل‌های جدید مک بوک پرو احتمالا با تراشه جدید، فناوری شارژ مغناطیسی MagSafe و بدون بهره‌مندی از تاچ بار در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. پیشتر نیز در اخبار غیررسمی به این موضوع اشاره شده بود که مدل‌های جدید مک بوک پرو احتمالا با نمایشگر مینی LED‌ عرضه خواهند شد که کنتراست بالایی دارد و رنگ‌ها را با کیفیت بالاتری نمایش می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.