اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

September 15, 2021
11:05 چهارشنبه، 24ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128511

فیس بوک و توییتر در روسیه جریمه شدند

 
دادگاهی در روسیه شرکتهای شبکه اجتماعی آمریکایی فیس بوک و توییتر را به دلیل کوتاهی در حذف محتوایی که از سوی این کشور غیرقانونی قلمداد می شود، جریمه کرد.
 
دادگاه منطقه تاگانسکی اعلام کرد فیس بوک پنج جریمه دریافت کرده که مجموعا به ۲۱ میلیون روبل (۲۸۷ هزار و ۸۵۰ دلار) بالغ می شود. توییتر هم دو جریمه مجموعا به میزان پنج میلیون روبل دریافت کرده است. اپلیکیشن پیام رسان محبوب تلگرام هم ۹ میلیون روبل جریمه شد.
 
اقدامات مسکو برای تحکیم کنترل خود بر اینترنت شامل ملزم کردن شرکتهای اینترنتی خارجی به گشایش دفتر نمایندگی در روسیه و ذخیره کردن اطلاعات شخصی شهروندان روسی در داخل این کشور بوده است.
 
دولت روسیه روز سه شنبه برنامه هایی را برای وضع مالیاتهای جدید روی خدمات دیجیتالی شرکتهای خارجی اعلام کرد که با هدف حمایت از بخش فناوری داخلی صورت می گیرد.
 
رگولاتور ارتباطات روسیه (روس کومنادزور) در مارس سرعت دسترسی به توییتر را به دلیل عدم حذف سریع محتوای غیرقانونی، آهسته کرد. در آستانه انتخابات پارلمان ۱۷ تا ۱۹ سپتامبر روسیه، خدمات اینترنتی تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته اند. روس کومنادزور تلاش می کند ابزارهای VPN و منابع آنلاین مرتبط با الکسی ناوالنی، مخالف برجسته کرملین را مسدود کند. این دیده بان تلاش کرده دسترسی به اپلیکیشن تیم ناوالنی را برای سازمان دهی کارزار انتخاباتی هوشمندانه محدود کند.
 
بر اساس گزارش رویترز، خبرگزاری اینترفکس گزارش کرده که دولت روسیه درصدد است گوگل را وادار کند از حکم دادگاه برای ممنوع کردن اشاره به عبارت "رای هوشمندانه" در سیستم کلید واژه جست و جو تبعیت کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.