تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 15, 2021
11:30 چهارشنبه، 24ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128516

لائوس احتمالاً کشور بعدی است که ارزهای مجازی را قانونی اعلام می‌کند

 
دولت لائوس به ۵ شرکت و یک بانک دولتی مجوز انجام معاملات با استفاده از بیت کوین و لایت کوین را اعطا کرده است.
به نقل از راشا تودی، دولت لائوس یک برنامه آزمایشی جهت استخراج ارزهای مجازی و تجارت آنها در داخل کشور برای 6 شرکت تصویب کرده است.
 
طبق بیانیه‌ای که توسط دفتر نخست وزیری این کشور صادر شده، 4 شرکت ساخت و ساز، یک شرکت فناوری اطلاعات و بانک دولتی جی دی پی اجازه دارند ارزهای مجازی را استخراج و معامله کنند. این 6 شرکت مجوز انجام معاملات با استفاده از بیت کوین و لایت کوین را دارند.
 
دولت لائوس همچنین  از بسیاری نهادها از جمله بانک مرکزی خواسته استانداردهای لازم برای استفاده از ارزهای مجازی در کشور را فراهم کنند.
 
نخست وزیر لائوس قرار است یک جلسه کاری با دولت برگزار کرده و در مورد احتمال استفاده عمومی از ارزهای مجازی گفتگو کنند.
 
حرکت به سمت پذیرش ارزهای مجازی در تضاد با بیانیه‌های قبلی مقامات لائوس است. بانک مرکزی این کشور در ماه اوت به شهروندانش در مورد استفاده از ارزهای مجازی از جمله بیت کوین، اتریوم و لایت کوین هشدار داد و تاکید کرد این ارزها به ذخایر واقعی ارزی متصل نیستند و تحت نظارت دولت قرار ندارند بنابراین بسیار بی‌ثبات و خطرناک هستند.
 
طبق این اطلاعیه بانک مرکزی، مردم لائوس از خرید و فروش ارزهای مجازی منع شده‌اند و در صورت سرپیچی، باید مخاطرات استفاده از سرمایه های دیجیتال را قبل از از سرمایه گذاری و خرید و فروش آنها بپذیرند.
 
قبل از لائوس، السالوادور و کوبا مجوز استفاده از ارزهای مجازی در سطح دولتی را اعلام کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.