تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

فناوری اطلاعات

September 17, 2021
13:24 جمعه، 26ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128564

دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران: دولت باید سند راهبردی به‌روز درباره صادرات داشته باشد

عضو هیات مدیره و دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران (IRICTU) تاکید کرد: تجمیع توانمندی‌های تشکل‌ها باید در شبکه ملی اطلاعات صورت گیرد.
 
 
به گزارش ایسنا، فریبرز نژاددادگر در رویداد خودنمایی زنجیره تامین داخلی که امروز ۲۵ شهریور ماه در مرکز پژوهشگاه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: صادرات و تعاملات بین‌المللی، زمینه‌ساز رسوب دانش و ارتقای سطح استاندارد محصولات و خدمات خواهد بود. همه ذینعان  باید مسوولیتشان در سند راهبردی مشخص شود و اعضای اتحادیه با حمایت معنوی دولت، آمادگی کامل خود را برای بومی‌سازی و ارائه خدمات مهندسی در شبکه ‌ملی اطلاعات دارند.
 
وی بیان کرد: تسهیل در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در جهت توسعه لایه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه لایه خدمات شبکه ملی اطلاعات امری کاملا ضروری است. باور اتحادیه بر این است که ما مشکلات فراوانی را پیش روی صادرات داشته و داریم که امیدواریم دولت جدید و وزیر ICT به عنوان متولی برنامه‌های حوزه ICT بخشی از آن‌ها را مرتفع سازند و ما نیز این آمادگی را داریم که در کنار سایر تشکل‌ها، با این برنامه‌ها هم‌راستا و همراهی کنیم.
 
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران همچنین با بیان اینکه دولت باید سند راهبردی به‌روز در خصوص صادرات داشته باشد، بر  تجمیع توانمندی‌های تشکل‌ها در شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد.
 
به گزارش روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران (IRICTU) در این رویداد به تشریح شبکه ملی اطلاعات، راهبردها و برنامه اقدام پرداخته شد. نقش کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس، رویکرد پژوهشگاه فاوا در راستای برنامه‌های شبکه ملی اطلاعات، نقش کمیسیون‌های تخصصی فاوا و ‌تحول دیجیتال، نقش تشکل‌های خصوصی فاوا، ظرفیت شرکت‌های داخلی، نقش آزمایشگاه‌های فنی ابزاری و نقش شبکه علمی کشور، از دیگر مواردی است که در این رویداد پیرامون آنها صحبت شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.