September 17, 2021
16:54 جمعه، 26ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128591

چگونه اندروید گوشی را آپدیت کنیم؟

 
 
تمام گوشی هایی که مجهز به سیستم عامل اندروید هستند، هر چند وقت یکبار نسخه جدیدی از آنها ارائه می شود تا مشکلات امنیتی، باگ های نسخه قدیمی از بین برود.
 
به گزارش سیناپرس، دنیای فناوری به سرعت در حال پیشرفت است. از اینرو سیستم عامل اندروید روزانه قابلیت های جدید و جذابی برای در امان ماندن از مشکلات امنیتی ارایه می دهد؛ در حال حاضر تمام گوشی هایی که مجهز به سیستم عامل اندروید هستند هر چند وقت یکبار، نسخه جدیدی به منظور رفع باگ های مهم امنیتی و نسخه های قدیمی، تجربه کاربری بهتر، استفاده از قابلیت های افزوده شده و افزایش امنیت گوشی به کاربران خود ارایه می دهد.
 
سه روش به روزرسانی گوشی های اندروید
به روز رسانی یا آپدیت گوشی های اندروید یکی از اصلی‌ ترین موضوع هایی است که باعث می‌ شود کیفیت سیستم عامل ‌های موبایلی روز به روز بهبود پیدا کند.
 
به هیچ وجه پروسه آپدیت کردن یا به روز رسانی پیچیده نیست. تنها کافی است شما با استفاده از روش های متنوع گوشی اندرویدتان را به روزرسانی کنید.
 
برای بروز رسانی گوشی های اندورید 3 روش کلی وجود دارد که به واسطه آنها به راحتی می توانید در راستای ارتقا اندروید گام بردارید.
آپدیت خودکار اندروید: در قسمت تنظیمات تلفن همراه و در بخش Software update گزینه Auto download over Wi-fi را در حالت فعال قرار دهید. بدین ترتیب دانلود نسخه جدید اندروید به صورت خودکار صورت می گیرد؛ البته فعالسازی این گزینه پیشنهاد نمی شود.
 
ارتقا اندروید گوشی از طریق تنظیمات: به قسمت تنظیمات گوشی خود یا settings مراجعه کنید. سپس گزینه About phone را لمس و گزینه Software update را انتخاب کنید. پس از آن برای دانلود نسخه جدید اندروید گزینه Download & install را انتخاب کنید؛ اگر آپدیت برای اندروید شما موجود نباشد با صفحه (Your Software is up to date)مواجه می شوید.
 
دانلود نرم افزار بروزرسانی اندروید موبایل: در حال حاضر نرم افزارهایی وجود دارند که می توان از آنها برای بروزرسانی اندروید تمامی گوشی استفاده کرد؛ برای دانلود این نرم افزار کافی است ابتدا رام رسمی گوشی را از وب سایت های معتبربه شکل فایل زیپ دانلود کنید. سپس آخرین نسخه برنامه Odin را نصب و پس از آن قابلیت Usb Debugging را در گوشی خود فعال کنید. سپس گوشی خود را به حالت fastboot ببرید.
 
پس از دانلود به ‌روزرسانی، گزینه Install Now را انتخاب کنید. گوشی شما به ‌روز رسانی ‌های دانلود شده را نصب می ‌کند و بعد از اینکه گوشی ری ‌استارت شد، می ‌توانید از اندروید جدید استفاده کنید.
 
چگونه مشکلات بروز رسانی نشدن اندروید را رفع کنیم؟
گاهی ناسازگاری داشتن تلفن همراه با نسخه جدید اندروید، وجود نداشتن فضای کافی برای دریافت بروز رسانی، اتصال ناپایدار به اینترنت و آپدیت های Google Play باعث عدم بروز رسانی تلفن هوشمند می شوند.
 
اگر شما نیز هنگام آپدیت گوشی همراه تان با این مشکل ها مواجه شده اید، تنها با کمک چند راهکار ساده می توانید آن را رفع کنید:
 
 
1.مدل دستگاه خود را در اینترنت بررسی کنید تا مطمئن شوید آیا تلفن همراه شما نسخه جدید اندروید را دریافت می کند یا خیر.
 
2. با حذف برنامه ها و داده های غیر ضروری، مجددا برای آپدیت سیستم تلاش کنید یا اینکه با خرید یک فلش OTG یا یک کارت حافظه، اطلاعات خود را جابجا کنید.
 
3.پیش از شروع کار، اتصال به اینترنت تان را بررسی کنید. برای بروز رسانی و آپدیت گوشی همراه تان باید سرعت اینترنت خوبی داشته باشید.
 
 
4. داده های برنامه Google Play را پاک کنید؛ برای انجام این کار منوی Settings را باز کنید و سپس به Applications  بروید و فروشگاه Google Play را از لیست پیدا و انتخاب کنید. روی Storage کلیک کنید و داده ها (clear data) و حافظه پنهانی (clear cache) را پاک کنید.
 
 
چند نکته کلیدی
نکته اول: حتما پیش از آپدیت اندروید و برنامه هایتان، نسخه پشتیبانی از اطلاعات تان به صورت ذخیره داشته باشید؛ برای انجام این کار می توانید به صورت دستی اطلاعات گوشی تان را داخل کامپیوتر یا رم ذخیره کنید. همچنین شما می توانید از منوها و گزینه های خود گوشی که به صورت اتوماتیک عمل بکاپ گیری را انجام می دهد، استفاده کنید.
 
نکته دوم: پروسه آپدیت سیستم عامل زمان بر است و در صورتی که گوشی در فرآیند آپدیت خاموش شود، امکان دارد علاوه بر آپدیت نشدن سیستم عامل، سیستم عامل قبلی گوشی نیز حذف شود. پس در این حالت گوشی روشن نشده و نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد از اینرو ضرورت دارد پیش از انجام به روز رسانی سیستم عامل گوشی، مطمئن شوید که آیا شارژ موبایل تان کافی است یا خیر؟
 
نکته سوم: از فشار دادن دکمه روشن/ خاموش یا انجام هر عملیات دیگری در طول به‌ روز رسانی خودداری کنید.
 
نکته چهارم: ممکن است نصب برخی نسخه ها با توان سخت افزاری دستگاه شما تناسبی نداشته باشد و عملکرد گوشی شما را با مشکل مواجه کند بنابراین پیش از نصب ورژن جدید از توان سخت افزاری و سازگاری آن با دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.