تلفن همراه

گجت

گوشی

September 17, 2021
16:55 جمعه، 26ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128593

شارژرهای وایرلس چگونه کار می کنند؟

 
 
این روزها شاهد گسترش استفاده از شارژرهای بدون سیم برای شارژ دستگاه های مختلفی همچون موبایل و ساعت های هوشمند هستیم. ممکن است بسیاری از افراد در مورد نحوه عملکرد این سیستم ها اطلاعاتی نداشته باشند. در این گزارش به بررسی چگونگی این موضوع می پردازیم.
 
به گزارش سیناپرس، وقتی به نیروی الکتریسیته و استفاده از برق فکر می کنیم ، بسیاری از ما به طور خودکار اتصال به وسیله کابل و سیم را در ذهن داریم و طبیعتا تاکنون همه ما اتصالات برقی و الکتریکی خود را از طریق سیم و پریز برق انجام داده ایم.
 
از سوی دیگر این روزها تعداد سیم هایی که برای دستگاه های برقی خود به آن ها  نیاز داریم در حال کاهش است و فناوری های شارژ بی سیم می تواند زندگی مردم را بدون نیاز به اتصال فیزیکی به دستگاه های الکترونیکی ، ساده تر کند. به طور کلی فناوری شارژ بی سیم از ذرات باردار برای انتقال انرژی بین دستگاه ها استفاده می کند.
 
در حقیقت این نیکولا تسلا بود که برای نخستین بار در سال ۱۸۹۰ به جهانیان نشان داد  وجود سیم ها در انتقال نیرو ضروری نیستند. وی با استفاده از دو سیم مسی و یک سیم پیچ اولیه اثبات کرد که می توان مقادیر زیادی بار الکتریکی را منتقل کرد. به گزارش سیناپرس، هنگامی که با حداکثر شارژ ، ولتاژ به شکاف بین سیم پیچ ها ارسال و سپس به سیم پیچ ثانویه می رسد ، قادر به تولید امواج الکتریکی است.  وی برای نخستین بار با ابداع فناوری سیم پیچ تسلا، این مفهوم را نشان داد و اثبات کرد که بدون استفاده از سیم هم می توان انرژی الکتریکی را منتقل کرد. 
 
متاسفانه در حالی که این پیشرفت به عنوان یک اختراع شگفت انگیز به نظر می رسید ، بیش از یک قرن طول می کشد تا این فناوری به صورت تجاری مورد استفاده قرار گیرد.
 
Amazon.com: Wireless Charger,ikeer 3 in 1 Fast Wireless Charging Pad,15W  Charging Station Compatible with iPhone13/13Pro/13Pro Max/13  Mini/12/12mini/12Pro/12ProMax/SE/11/X/8,SamsungS20/Note20,Apple Watch,  AirPods : Cell Phones & Accessories
 
در حال حاضر شارژ های بی سیم طیف وسیعی از اهداف و امکانات را نشان می دهد که عملکرد آن ها بسته به میزان نیاز به انتقال انرژی، متفاوت است. سیستم های شارژر میدان نزدیک از میدان های مغناطیسی برای عملکرد خود استفاده می کنند ، در حالی که برای انجام این کاردر  فواصل بیشتر ، مانند کاربردهای داخل فضا ، به تکنیک های پیچیده تری شامل مایکروویو نیاز داریم. به گزارش سیناپرس، این پدیده اغلب به عنوان تابش قدرت نامیده می شود.
 
در ادامه به بررسی مراحل شارژ تلفن همراه توسط شارژهای بی سیم می پردازیم:
 
۱-  تماس مستقیم
تلفن روی دستگاه شارژ یا نزدیک آن قرار می گیرد. این فاصله معمولا حداکثر ۴۵ میلیمتر است.
 
۲-  صفحه شارژ مغناطیسی
صفحه شارژ دارای منبع تغذیه AC است. هنگامی که تلفن در بالای صفحه قرار می گیرد ، شارژر و دستگاه به صورت مغناطیسی به هم متصل می شوند. در این شرایط انرژی القایی در طول شکاف از طریق میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط جریان AC حرکت می کند.
 
۳-  ارتباط کویل یا مارپیچ
میدان مغناطیسی ایجاد شده بین تلفن و صفحه باعث ایجاد ولتاژ مورد استفاده برای شارژ تلفن می شود.
 
۴-  اجزای کلیدی
سیم پیچ فرستنده صفحه و سیم پیچ تلفن باید نزدیک به یکدیگر باشند. به خاطر داشته باشید همه تلفن ها را نمی توان به صورت بی سیم شارژ کرد و برای کارکرد شارژ بی سیم ، تلفن باید به این سیم پیچ مجهز باشد. به کمک این فناوری جریان توسط یک سیم پیچ فرستنده تخصصی به یک جریان متناوب با فرکانس بالا (AC) تبدیل شده و دوباره توسط گیرنده تبدیل می شود.
 
منبع: howitworksdaily
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.