سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 18, 2021
18:11 شنبه، 27ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128605

خودروهای رباتیک در راه هستند

کمپانی خودروسازی XPeng مشغول بررسی حوزه های رباتیک و اتومبیل های پرنده است که می تواند در اهداف بلندمدت آن نقش داشته باشد.

به گزارش cnbc، استارتاپ چینی که در زمینه خودروهای برقی فعالیت می کند به دنبال بررسی راه های مختلف برای تقویت فروش خود در بزرگ ترین بازار خودروی جهان است.

این کمپانی خودروسازی که در گوآنگژو واقع شده برای پیشبرد هر چه بیشتر صنعت تولید خودروی خود و فروش بیشتر قصد دارد از سیستم های رباتیک و خودروهای پرنده در خودروهای آینده خود استفاده کند.

بنیانگذار و مدیرعامل این کمپانی معتقد است تراشه هایی که در صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد دچار کمبود است و این دلیل را می توان عامل سرمایه گذاری رقیب خود تسلا در زمینه های رباتیک و شیوه های مختلف حمل و نقل عنوان کرد.

کمپانی XPeng در اوایل سال جاری، از دومین نمونه از خودروی پرنده خود رونمایی کرد که قرار است طی 8 سال آینده ساخته شود. این خودروساز قرار است با تولید این رخش با چهار چرخ رباتیک، حوزه جدیدی از تجارت را در زمینه خودرو ایجاد کند. با توسعه این فناوری، شکل جابه جایی خودروها متحول خواهد شد به طوری که شاهد تحول از چرخ به بال، ملخ، چهار چرخ یا دو پا خواهیم بود.

این فناوری به داشتن کیفیت زندگی بهتر و شادتر کمک می کند. بنیانگذار این کمپانی ارتارتاپی پیش بینی می کند که تمام خودروسازان در بازه ای 10 تا 30 ساله به خودروسازان خودروهای رباتیک تبدیل خواهند شد. این کمپانی، به ربات ها به عنوان یک وسیله حمل و نقل نگاه می کنند.

به مرور زمان با بهتر و هوشمندتر شدن خودروهای رباتیک، می توان کارهای دیگری هم انجام داد و از این سیستم های رباتیک در حوزه های دیگر هم بهره برد. این در حالی است که رقیب سرسخت این کمپانی یعنی تسلا هم در حال سرمایه گذاری روی حوزه رباتیک است.

ماه گذشته، ایلان ماسک، بنیانگذار کمپانی تسلا خبر از ساخت رباتی انسان نما به نام «تسلا بوت» داد. همپنین کمپانی های دیگر هم شامل «بوستون داینمیکس» و «شیائومی»، غول صنایع الکترونیک چین هم از جمله کمپانی هایی هستند که روی این حوزه کار می کنند.

خودروهای پرنده

کمپانی XPeng همچنین در ماه جولای از دومین نمونه خودروی پرنده خود رونمایی کرد که قابلیت جابه جایی مسافر را دارد. به گفته بنیانگذار آن، شرکت در حال ایجاد گروه تحقیق و توسعه خود است که از صدها نفر تشکیل می شود و قرار است با کمک این متخصصان کارهای بزرگی در این شرکت خودروسازی انجام شود.

آنها به دنبال معرفی خودروی پرنده ای هستند که بتواند به طور عمودی از زمین بلند شده یا فرود بیاید و نیز بتواند در ارتفاع کوتاه پرواز کند. این کمپانی قرار است در یک سال آینده کنفرانسی را برگزار کرده و پیرامون ابعاد این اتفاق و هزینه هایی که صرف آن شده، صبحت کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.