سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 18, 2021
19:45 شنبه، 27ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128611

ترکیب سرما و زیبایی؛ خنک‌کننده مایع ASUS ROG RYUJIN II معرفی شد

ایسوس، تولیدکننده نام آشنای سخت‌افزارهای رایانه‌ای به تازگی نسل دوم از خنک‌کننده‌های مایع  ROG Ryujin II را معرفی کرده است که از یک نمایشگر 3.5 اینچی برخوردار است. در ادامه این نوشتار شما را با دو مدل ROG Ryujin 360 و ROG Ryujin 240 آشنا خواهیم کرد.

4.pngدو مدل ROG Ryujin II 360 وROG Ryujin II 240، پرچمداران خنک کننده های ایسوس است که در ظاهر این محصولات، نمایشگری که به آن اشاره کردیم بیشترین جذابیت را برای مصرف کنندگان دارد، چرا که در این صفحه نمایش 3.5 اینچی که بر روی بلاک خنک کننده قرار گرفته، می توانید هر محتوای ویدیویی را به راحتی پخش کنید. حتی می توانید تمامی اطلاعات مربوط به کامپیوتر خود مانند دما و یا میزان پردازش پردازنده مرکزی کامپیوتر خود را در این نمایشگر مشاهده کنید که جلوه ای خاص به هر کامپیوتر گیمینگ می دهد.

در قسمت بلاک یک پمپ قدرتمند نسل هفتمی از سوی Asetek به کار گرفته شده تا مایع جاری در خنک کننده به سرعت جا به جا و خنک شود. می توان گفت، حضور یک پمپ قدرتمند مهم تر از یک رادیاتور بزرگ است؛ چرا که عمل خنک سازی پس از چرخش مایع جاری در این دست از خنک کننده ها رخ می دهد. تا به اینجا در مورد خنک سازی پردازنده مرکزی صحبت کرده ایم. اما ایسوس در این سری از محصولات خود یک فن 60 میلی متری را نیز در بالای بلاک اصلی یعنی روی پمپ جایگذاری کرده است تا دیگر قطعات مهم در اطراف پردازنده که بار کاری زیادی دارند نیز خنک شوند. این موضوع یکی از مزیت ها و تفاوت های اساسی خنک کننده های ROG Ryujin ایسوس است. همچنین پمپ این خنک کننده در بازه سرعتی 800 الی 2800 دور بر دقیقه کار می کند.

از دیگر نکات قوت این خنک کننده نیز می توان به فن های بسیار پرسرعت و با کیفیت سری NF-F12 از شرکت Noctua اشاره کرد. این فن خنک کننده باعث می شود تا حداکثر فشار هوا به سوی پره های رادیاتور برسد و دمای مایع داخل خنک کننده پس از رسیدن به رادیاتور کاهش پیدا کند. نکته جالب در مورد فن های خنک کننده ROG Ryujin II این است که فن های آن قادر به چرخش با حداکثر سرعت 4800 دور بر دقیقه و انتقال فشار هوای 19CFM هستند.

بللاک این خنک کننده به اندازه کافی بزرگ است تا با خیال راحت آن را بر روی پردازنده های AMD TR4 نیز نصب کرد. علاوه بر این خنک کننده های ROG Ryujin II 360 و ROG Ryujin II 240 با سوکت های پردازنده های Intel LGA115x / 1200/1700/2100 / 2011-3 / 2066 و AMD AM4 سازگاری کامل دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.