اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 20, 2021
11:25 دوشنبه، 29ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128659

ایلان ماسک رئیس جمهور آمریکا را بخاطر نادیده گرفتن موفقیت Inspiration4 مسخره کرد

 
ایلان ماسک در توییت جدیدی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به خاطر نادیده گرفتن دستاورد بزرگ اسپیس ایکس در ارسال نخستین فضاپیمای حامل شهروندان عادی به مدار زمین مسخره کرد. ماسک قبلا گفته بود ترجیح می‌دهد از دنیای سیاست دور بماند اما حالا دوباره به این فضا وارد شده است.
 
به دنبال بازگشت موفق سرنشینان ماموریت Inspiration4، یکی از ۶۰ میلیون دنبال‌کننده مدیرعامل اسپیس ایکس از او پرسید: «رئیس جمهور آمریکا به ۴ فضانورد جدید آمریکا که صدها میلیون دلار برای بیمارستان «سنت جود» پول جمع کرده‌اند، حتی اشاره کوچکی هم نداشته. به نظرتان علت این اتفاق چیست؟» ایلان ماسک در پاسخ نوشت: «هنوز در خواب به سر می‌برد.»
 
اشاره ماسک به در خواب بودن رئیس جمهور آمریکا احتمالا ارجاعی به اظهارات دونالد ترامپ در طول کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ است که در آن از بایدن با عنوان «جو خوابالو» اسم برده بود. ترامپ چند وقت پیش در آستانه دیدار بایدن با رئیس جمهور روسیه در بیانیه‌ای گفته بود: «برای بایدن در دیدار با پوتین آرزوی موفقیت می‌کنم – فقط امیدوارم در حین جلسه خوابت نبرد. سلام گرمم را به [پوتین] برسان.»
 
اسپیس ایکس معمولا رابطه خوبی با دولت آمریکا داشته و قراردادهای متعددی با آن‌ها بسته است. این شرکت اخیرا طی قراردادی ۲.۸۹ میلیارد دلاری برای ساخت ماه‌نشین با ناسا وارد همکاری شده بود. با این حال، وزارت دادگستری آمریکا در حال انجام تحقیقات درباره اسپیس ایکس است چون گفته می‌شد که این شرکت با اتکا به وضعیت شهروندی افراد شرایط تبعیض‌آمیزی را در استخدام نیروهای جدید در پیش گرفته است.
 
ایلان ماسک همچنین به عنوان مدیرعامل تسلا اخیر از طرح پیشنهادی دولت بایدن برای اختصاص مشوق‌های ۴۵۰۰ دلاری به خریداران مدل‌های خاصی از وسایل نقلیه برقی ابراز نارضایتی کرده بود. در یکی از قیدهای این طرح گفته شده بود که خودروهای برقی باید در خاک آمریکا و با تایید اتحادیه ساخته شده باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.