تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 20, 2021
16:58 دوشنبه، 29ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128690

رمزارزها در شرایط تحریمی بخشی از نیازهای ارزی را رفع می‌کنند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: رمزارزها در شرایط تحریمی کشور می‌تواند، یک امکان و فرصت بسیار خوبی را برای ما فراهم کند تا بخش قابل توجهی از نیازهای ارزی خود را از این طریق تامین کنیم.
 
 
جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص بررسی وضعیت صنعت استخراج رمزارزهای جهان روا و مبادلات داخلی آن در کشور در مجلس گفت: رمزارزها در شرایط تحریمی کشور می‌تواند، یک امکان و فرصت بسیار خوبی را برای ما فراهم کند تا بخش قابل توجهی از نیازهای ارزی خود را از این طریق تامین کنیم زیرا رمزارزها قابل کنترل نیستند.
 
وی ادامه داد: در شرایط کنونی تحریم‌ها امکان صادرات گاز وجود ندارد اما می توان گاز را با تبدیل به برق و سپس رمزارزها به نوعی منابع حاصل از صادرات گاز را بدست آورد. ما در این شرایط بجای استفاده از خط لوله برای انتقال گاز به اروپا می‌توانیم از طریق رمزارزها برای کشور ارزش افزوده ایجاد کنیم.
 
قادری در خصوص دیگر مزیت‌ رمزارزها برای کشور اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های صنعت برق این است که در تابستان با اوج مصرف مواجهیم و در زمستان با پایین ترین میزان مصرف بنابراین باید کاری کرد تا عدم تعادل میان عرضه و تقاضا در تابستان و زمستان بدون سرمایه گذاری جدید تبدیل به تعادل شود. ابتدا باید برق مازاد در فصل زمستان را به توسعه صنعت رمزارز اختصاص داد و در تابستان نیز از ظرفیت نیروگاه های خودتامینی ایجاد شده برای تولید رمزارزها برای تامین برق مورد نیاز استفاده کرد.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: براین اساس با افزایش پیک مصرف در تابستان دچار مشکل نخواهیم شد و همچنین از دیگر مزایای آن نیز می‌توان بهره برد. گزارش کمیسیون اقتصادی در این خصوص می تواند مبنای طرح های جامع‌تر باشد، ساماندهی رمزارزها در شرایط کنونی برای ما گشایش ایجاد خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.