تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 21, 2021
15:07 سه شنبه، 30ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128718

وزیر ارتباطات: برنامه هوشمندسازی پست باید به سرعت انجام شود

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست، با اشاره به اینکه موتور حرکت اقتصاد دیجیتال پست است، افزود: پست در امتداد فضای مجازی و در فضای واقعی به عنوان لجستیک نقش کلیدی و حیاتی دارد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز (دوشنبه) عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست از نزدیک در جریان فرآیند‌های تجزیه و مبادلات بسته‌های پستی قرار گرفت.
 
وزیر ارتباطات در این بازدید در جمع مدیرعامل، اعضای هیئت‌مدیره و مدیران شرکت ملی پست ایران با تقدیر از زحمات مجموعه کارکنان پست در ایام کرونا، گفت: امروز اهمیت کار پست نسبت به گذشته بیشتر از هر زمان شده است.
 
وی با اشاره به اینکه موتور حرکت اقتصاد دیجیتال پست است، افزود: پست در امتداد فضای مجازی و در فضای واقعی به عنوان لجستیک نقش کلیدی و حیاتی دارد.
 
زارع پور با تأکید به اینکه پست باید هوشمند شود، تصریح کرد: برای حفظ این سرمایه ملی، پست باید به سمت هوشمند‌سازی حرکت کند و در غیر این صورت به راحتی حذف می‌شود.
 
وی با بیان اینکه استفاده از تجربیات دیگر کشورها برای هوشمند سازی مفید است، افزود: با استفاده از این تجربیات و نیروی انسانی موجود باید هوشمند سازی پست به سرعت انجام شود.
 
وزیر ارتباطات به ارائه خدمات نیابتی پست به مردم اشاره کرد و گفت: این خدمات باید به صورت جدی پیگیری شود چرا که هم برای پست و هم برای رفع مشکلات مردم مؤثر است.
 
وی یکی دیگر از اولویت‌های پست را تنوع در سبد خدمات خود عنوان کرد که عملیاتی شدن آن ضرورت دارد.
 
زارع پور به برنامه تکمیل دسترسی اینترنت پرسرعت در روستاها اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با ایجاد دسترسی‌های پرسرعت در روستاها پست هم باید برای ارائه خدمات در این بستر و توسعه اقتصاد در روستا برنامه‌ریزی کند.
 
وی به تکمیل برنامه نظام ملی آدرس‌گذاری مکان‌محور(جی‌نف)و اهمیت آن برای کشور تأکید کرد و با اشاره به خدماتی مانند ایمیل رسمی که در اکثر کشورها وجود دارد، افزود: برای ارتباط بدنه دولت با مردم از طریق پست الکترونیک رسمی می‌توانیم از ظرفیت پست برای رسیدگی به مشکلات کشور در این حوزه کمک کنیم.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه سرمایه پست اعتماد مردم است، تصریح کرد: مردم داشته‌ها و اطلاعات خود را به پست می‌دهند و ما باید با دقت بیشتری این اعتماد چندین دهه‌ای را به عنوان یک سرمایه حفظ کنیم.
 
وی به عملکرد خارج از نظارت بخش‌هایی که اقدام به جابجایی مرسوله می‌کنند اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون شرکت ملی پست باید وظیفه نظارتی خود را در این حوزه اجرا کند تا در عین حفظ استقلال بخش‌های دیگر، یکپارچگی و حفاظت از حقوق مردم نیز رعایت شود.
 
زارع پور در پاسخ به درخواست مدیران پست برای بررسی تعرفه‌های مرسولات با توجه به افزایش تورم، تأکید کرد: درعین‌حال که باید قیمت‌ها به سمت واقعی شدن حرکت کند باید بررسی کرد که قیمت تمام‌شده هم با بخش خصوصی قابل‌رقابت باشد.
 
وزیر ارتباطات به مشکلات مربوط به پرداخت‌ها و سختی کار نیروهای پست نیز اشاره کرد و گفت: باید برای این موارد چارچوبی طراحی شود که مشکلات نیروی انسانی در این حوزه مرتفع شود.
 
بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره و معاونان شرکت ملی پست نیز گزارشی از عملکرد این شرکت در بخش‌های مختلف ارائه کردند و در ادامه با بیان چالش‌ها این حوزه، راه‌حل‌های خود را نیز پیشنهاد دادند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.