اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 22, 2021
12:00 چهارشنبه، 31ام شهریورماه 1400
کد خبر: 128747

فرار از مقبره ملکه مصر در دنیای واقعیت مجازی

 
دنیای مرموز باستان همواره یکی از سوژه های سازندگان بازی های ویدیویی و کامپیوتری بوده و تجربیات پیشین، نشان دهنده استقبال مخاطبین از این مدل بازی ها است. به تازگی بازی جدیدی بر اساس فناوری واقعیت مجازی با نام فرار از مقبره ملکه نفرتی تی ارائه شده است.
 
 بازی جدید در ژانر اتاق فرار که با استفاده از دوربین های واقعیت مجازی اجرا می شود با نام فرار از مقبره ملکه نفرتی تی (Escape From Nefertiti’s Tomb)   قرار است در پانزدهم اکتبر امسال منتشر شود.
 
این بازی توسط آزمایشگاه واقعیت مجازی WisEngineering در حال توسعه بوده و شرکت های بزرگی همچون اپیک گیمز (Epic Games)، سونی و اکتیویژن (Activision) در ساخت آن مشارکت داشته اند.
 
تریلر منتشر شده از این بازی نشان دهنده تجربه بسیار کاملی از حضور در مقابر باستانی مصر بوده و مخاطبین با بهره گیری از دوربین های واقعیت مجازی، خود را در محیطی کاملا مشابه مقابر فراعنه حس کرده و در هزارتوی این فضای موهوم گم می شوند.
 
ساختار این بازی مشابه بازی های رایج اتاق فرار یا همام اسکیپ روم ها است که این بار به شکل مجازی اجرا می شوند. در این بازی چندین اتاق وجود دارد که شما باید در ساختاری مشابه اتاق های فرار واقعی از امکانات موجود و نشانه های مخفی استفاده کرده و با حل رمزها و معماهای موجود، از  آرامگاه باستانی نفرتی تی ملکه مشهور و قدرتمند مصر باستان خارج شوید.
 
به ادعای سازندگان این بازی، فرار از مقبره ملکه نفر تی تی را  می توان  یک بازی سرگرم کننده و چالش برانگیز برای تمام اعضای خانواده محسوب کرد. به گزارش سیناپرس، در شروع بازی شما متوجه می شوید که در مقبره باستانی بزرگترین ملکه مصر گیر افتاده اید. در اینجا شما باید به عنوان یک کاوشگر و باستان شناس ، اسرار مقبره را برای فرار از  نفرین باستانی فراعنه، حل کرده و در این مسیر هیچ کمکی به جز فانوس ، کوله پشتی و هوش خود ندارید. 
 
شما در مراحل مختلف این چالش  باید اسرار معبد مخفی را در حین جستجوی راهروهای پر پیچ و خم برای یافتن مسیر خروجی حل کرده تا بتوانید زندگی تان را نجات داده و به ثروت افسانه ای این مقبره برسید.
 
پیش بینی می شود این بازی با قیمت ۲۰ دلار به مشتریان عرضه شده و آن را می توان روی کنسول های مجهز به دوربین واقعیت مجازی اجرا کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.