تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 26, 2021
14:33 یکشنبه، 4ام مهرماه 1400
کد خبر: 128865

حباب قیمتی دیگری برای بیت کوین در راه است

 
ارزش بیت کوین ممکن است به‌زودی به بالاترین حد خود از زمان پیدایش برسد؛ اما طبق تحقیقات جدید، این افزایش قیمت ممکن است تنها یک حباب باشد.
 
 
ارزش بیت کوین نه‌تنها در سال جدید، بلکه از زمان پیدایش آن، تحت تأثیر بیانیه‌ها و محدودیت‌های مرتبط با این ارز دیجیتال در چین بوده است.
 
به گزارش کوین تلگراف، طبق نظریه‌ای که به‌تازگی توسط تحلیلگر خبره‌‌ای با نام کاربری Material Scientist در توییتر مطرح شده است، به نظر می‌رسد بین چرخه‌های قیمت بیت کوین و چرخه بدهی چین ارتباط قوی وجود داشته باشد؛ این نظریه می‌تواند جریان‌های افزایشی (گاوی) قیمت بیت کوین را به‌خوبی تحت تأثیر قرار بدهد.
 
زیر سؤال بردن هاوینگ بیت کوین
بعد از اینکه در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) نرخ تبدیل بیت کوین به دلار آمریکا (BTC/USD) به بالاترین سطح خود رسید، حالا انتظار می‌رود این نرخ پیش از پایان سال میلادی بار دیگر با افزایشی چشمگیر به بالاترین مقدار خود برسد.
 
طبق تحقیقات این تحلیلگر و نگاهی به تاریخچه بیت کوین، چرخه‌های صعودی قبلی قیمت این ارز دیجیتال با افزایش بدهی دولت چین مطابقت داشته است.
 
افزایش قیمت بیت کوین در آوریل (فروردین) و کاهش آن و به‌طور کلی، بالا و پایین شدن ارزش آن نشان می‌دهد که نه‌تنها بیت کوین رفتاری مانند سایر ارزهای دیجیتال دارد، بلکه کاهش عرضه آن در بازار ربطی به هاوینگ (نصف شدن پاداش) ندارد.
 
این کاربر توییتر با استناد به ایده‌های ری دالیو، محققی در زمینه رفتار اقتصادی چین، می‌گوید:
 
فکر می‌کنم دالیو درست می‌گوید که حباب‌های قیمتی بیت کوین به‌وضوح با چرخه بدهی چین ارتباط دارد و از آن ناشی می‌شوند و تأثیرات هاوینگ بر قیمت آن مزخرفی بیش نیست.
 
با توجه به اینکه هر چهار سال یک بار پاداش دریافتی استخراج بیت کوین نصف می‌شود، اعتقاد بر این بود که هاوینگ بیت کوین ارزش این رمزارز را در برابر دارایی‌های نامحدود افزایش می‌دهد.
 
اتفاقات در چین و بدهی کلی این کشور به دلیل بحران مالی اورگراند و به لطف ویروس کرونا، واکنش‌ها به ایده تأثیر چرخه بدهی چین بر افزایش قیمت بیت کوین مثبت ارزیابی شد؛ حتی داده‌ها نشان می‌دهند که افرادی که صاحب تعدادی زیادی بیت کوین هستند نیز پس از هر اوج در چرخه بدهی چین، رمزارزهای خود را می‌فروشند و بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارند. بالاترین سطح قیمتی بیت کوین در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) نیز از این قاعده مستثنا نبود.

با توجه به نمودار بالا و پایین آمدن حجم کلی تراکنش‌های بیت کوین، به نظر می‌رسد باید منتظر بازگشت و افزایش قیمتی این ارز دیجیتال باشیم.
 
بیت کوین، اسب تروآی آزادی
اظهار نظرات دالیو اخیراً مورد توجه بسیاری از تحلیل‌گران قرار گرفته است. او معتقد است که تنظیم‌کننده‌ها هنوز می‌توانند با سیاست‌های مخالف، جلوی این افزایش قیمت را بگیرند؛ اما طرفداران بیت کوین هرگونه تأثیر قانون‌گذاران را بر این ارز دیجیتال رد می‌کنند.

 
یکی از این افراد، سیف‌الدین آموس، نویسنده کتاب استاندارد بیت کوین است که باور دارد دولت‌ها هرگز نمی‌توانند بر ارزش بیت کوین تأثیری داشته باشند و در مقابل این ارز دیجیتال مغلوب خواهند بود.
 
الکس گلادشتاین، مدیر استراتژی بنیاد حقوق بشر نیز بیت کوین را اسب تروای آزادی برای مقابله با انحصار دولتی معرفی کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.