تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 26, 2021
16:51 یکشنبه، 4ام مهرماه 1400
کد خبر: 128877

مدیران زرین پال به اتهام تشویش اذهان عمومی بازداشت شدند

 
رییس هیات مدیره انجمن فین‌تک در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد برادران امیری امروز بازداشت شده‌اند. علت این بازداشت هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما به نظر می‌رسد حضور این دو برادر روز شنبه صبح در جلوی بانک مرکزی و خواسته‌شان مبنی بر دیدار با معاون فنی بانک مرکزی دلیل این موضوع بوده است.
 
«مهدی شریعتمدار» در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید: «علی امیری دیروز مانند همیشه به بانک مرکزی رفت تا برای دیدار با آقای مهران محرمیان درخواست جلسه کند. حراست دلیل حضور را پرسیده و نهایتا برای امروز ساعت ۱۴ جلسه‌ای هماهنگ شده. اما امروز برادران امیری به جرم تشویش اذهان عمومی بازداشت شدند.» برخی می‌گوید این بازداشت توسط پلیس فتا صورت گرفته و برخی شنیده‌ها نیز حکایت از این دارد دادسرای ناحیه ۳۳ این دو برادر را بازداشت کرده است.
 
شریعتمدار به دیجیاتو می‌گوید که هیچ تجمعی از سوی شرکت‌های فین‌تکی در کار نبوده است و این موضوع را عجیب می‌خواند: «اولا هیچ تجمعی در کار نبوده. دوماً اگر انجمن فین‌تک بخواهد تجمعی داشته باشد از مسیر قانونی پیش می‌رود و نامه نگاری می‌کند. صرفا ۲ شرکت دیروز رفته‌اند بانک مرکزی درخواست جلسه کرده‌اند! اتفاقی که افتاده بسیار عجیب است.»
 
از دلایلی که برادران امیری به بانک مرکزی رفته بودند می‌توان به موضوع اجباری شدن ای‌نماد اشاره کرد که این دو کارآفرین از منتقدین سرسخت این طرح بودند و شکایتی را نیز با همکاری چند شرکت فین‌تکی دیگر نسبت به این موضوع به دیوان عدالت اداری داشتند.
 
برادران امیری در تمام سالهای فعالیت خود بارها و بارها از سوی دادسراهای سراسر کشور احضار شدند و این موضوع را تهدیدی برای کار آفرینان در کشور اعلام می‌کردند. چندی پیش بود که مصطفی امیری به یک سال حبس تعزیری از دادگاه کیفری همدان محکوم شده بود. پیش آمدن این چالش‌ها برای کارآفرینان در کشور طی روزهای گذشته چندین بار رخ داده و دیگر افرادی نظیر «محمد جواد شکوری مقدم» و «شاهین طبری» نیز طی روزهای اخیر به دادسرا احضار شدند و جریمه شدند. کارشناسان بر این باورند که این موضوع می‌تواند باعث دلسردی کارآفرینان و حتی مهاجرت آنها از کشور بشود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.