تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 27, 2021
12:16 دوشنبه، 5ام مهرماه 1400
کد خبر: 128882

تعطیلی موقت تهیه کنندگان تجهیزات اپل و تسلا در چین

 
به دلیل سیاست سختگیرانه کاهش مصرف انرژی چین، برخی تهیه کنندگان تجهیزات اپل و تسلا در این کشور تولید خود را به طور موقت متوقف کرده اند.
 
به نقل از رویترز، چند تهیه کننده بزرگ تجهیزات تسلا و اپل تولید در برخی واحدهای خود در چین را متوقف کرده‌اند. این اقدام در راستای اطاعت از سیاست سختگیرانه مصرف انرژی این کشور انجام شده است.
 
شرکت «یونی مکرون تکنولوژیز» یکی از تهیه کنندگان تجهیزات برای اپل، اعلام کرد برای پیروی از سیاست کاهش مصرف برق دولت محلی، تولید در سه واحد زیرمجموعه آن در چین، از ظهر دیروز تا نیمه شب ۳۰ سپتامبر متوقف می‌شود.
 
این شرکت معتقد است اقدام مذکور تأثیر زیادی بر فعالیت‌هایش ندارد زیرا کارخانه‌های دیگر آن سطح مورد نظر تولید را تأمین می‌کنند.
 
توقف موقت تولید شرکت‌ها، در فصل اوج تقاضا برای محصولات الکترونیکی مانند آیفون جدید، زنجیره تأمین ذخایر را در معرض خطر قرار می‌دهد.
 
یکی از زیرمجموعه‌های فاکسکان نیز اعلام کرد از دیروز تا جمعه هفته جاری تولید خود را در کارخانه مستقر در یکی از شهرهای چین متوقف کرده است.
 
دلیل کمبود برق چین کاهش ذخایر زغال سنگ و سخت‌تر شدن استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای است. این امر سبب شده در برخی مناطق کشور فعالیت صنایع سنگین دچار چالش شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.