تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 27, 2021
12:27 دوشنبه، 5ام مهرماه 1400
کد خبر: 128885

محدودیت سنی برای صدور کارت دیجیتال واکسن بدلیل فقدان اطلاعات

 
کارت دیجیتال واکسن کرونا در حال حاضر تنها برای افراد متولد ۱۳۲۰ به قبل صادر می‌شود و محدودیت ایجاد شده برای صدور کارت دیجیتال واکسن احتمال می‌رود بدلیل احتمال هجوم شهروندان واکسن زده در تمامی سن‌ ها و همچنین فقدان ارتباط تعاملی با سامانه شاهکار و ثبت احوال برای تبادل اطلاعات باشد.
 
درحالی که اواخر شهریور امکان دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا برای تمام افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند،میسر شده بود؛ اما پس از استقبال شهروندانی که دو نوبت واکسن زده‌اند و مراجعه آنها برای دریافت کارت به سایت مشخص شد که عملا با محدودیت سال تولد مواجه می‌شوند چنانکه فقط افراد متولد ۱۳۲۰ به قبل می‌توانند برای کارت واکسن کرونا در سامانه vcr.salamat.gov.ir/fa درخواست دهند.
 
هرچند دلیل روشنی برای این محدودیت اعلام نشده است اما بررسی‌های پیوست حاکی از این است که محدودیت سنی علاوه بر اینکه به دلیل جلوگیری از هجوم کاربران به این سامانه برای دریافت کارت باشد، بلکه احتمال دیگر فقدان اطلاعات متولدین پس از ۱۳۲۰ در سامانه و تکمیل نبودن دیتابیس تمامی سنین است.
 
متولدین سال ۱۳۲۰ به قبل می‌توانند برای دریافت کارت واکسن کرونا درخواست دهند
 
 
اوایل شهریور برای اولین بار امکان دریافت کارت واکسن برای متقاضیان سفرهای خارجی فعال شد و تمام سنین را دربر می‌گرفت. با اینکه اعلام شده بود قرار است به زودی با همکاری نیروی انتظامی تبادل اطلاعات گذرنامه با سامانه کارت دیجیتال واکسن به صورت خودکار انجام شود؛ اما هنوز این امکان فراهم نشده و افراد به صورت دستی اطلاعات گذرنامه خود را باید وارد کنند.
 
سامانه‌ کارت واکسن دیجیتال توسط شرکت دانش پارسیان برای وزارت بهداشت راه‌اندازی شده است. پیش از این شرکت داپا (دانش پارسیان) با تبلیغات گسترده مدعی راه‌اندازی بزرگترین شبکه هوشمند خرید و فروش کالا و خدمات داده با عنوان بایا شده بود و در حال حاضر نیز طبق اطلاعات موجود در سایت داپا، این شرکت مجری سامانه‌های الکترونیکی طرح مقابله با کووید ۱۹ اعلام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.