اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

September 27, 2021
12:55 دوشنبه، 5ام مهرماه 1400
کد خبر: 128891

فیسبوک اتهامات مطرح شده درباره خطر اینستاگرام برای نوجوانان را رد کرد

 
«وال استریت ژورنال» پیشتر در گزارشی افشاگرانه‌، ادعا کرده بود که فیسبوک از تاثیر مخرب پلتفرم خود بر نوجوانان اطلاع دارد و مستنداتی داخلی از تحقیقات فیسبوک این موضوع را تایید می‌کند. اما فیسبوک چنین اتهامی را رد می‌کند و می‌گوید اتفاقا تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد اینستاگرام برای نوجوانان نتایج مثبتی را نیز به همراه دارد.
 
در گزارش وال استریت ژورنال به این موضوع اشاره شده که فیسبوک، تحقیقات داخلی انجام داده و خود به خوبی از تاثیرات منفی شبکه اجتماعی اینستاگرام بر نوجوانان (به ویژه دختران) آگاه است. در گزارش مربوطه که بر اساس مجموعه‌ای از مستندات داخلی شرکت نوشته شده، به نگرانی‌هایی در مورد اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری عکس اشاره شده که می‌تواند باعث فشار بیشتر نهادهای قانونگذار آمریکایی روی این پلتفرم شود.
 
اما اکنون فیسبوک در پست وبلاگ به صورت مفصل به این موضوع پرداخته است و می‌گوید اتفاقا از تحقیقات انجام شده می‌توان نتیجه معکوس گرفت و تمام اتهامات را رد می‌کند. به گفته فیسبوک، تحقیقات داخلی اشاره شده توسط وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که نوجوانان در واقع درباره مزایای استفاده از اینستاگرام صبحت کرده‌اند.
 
«پراتیتی رایچدوری» نایب رئیس و سرپرست تحقیقات فیسبوک می‌گوید:
 
اینکه تحقیق ما نشان می‌دهد اینستاگرام برای دختران نوجوان «خطرناک» است، صحت ندارد. تحقیقات ما در واقع نشان می‌دهد که بسیاری از نوجوان در هنگام مواجه شدن با لحظات سخت و مشکلاتی که معمولا نوجوانان با آن‌ها روبرو هستند، به اینستاگرام پناه آورده‌اند.
 
او در ادامه عنوان می‌کند:
 
تحقیقات داخلی انجام شده بخشی از تلاش ما برای به حداقل رساندن مشکلات و به حداکثر رساندن مزایای این پلتفرم است. ما همچنین سابقه طولانی در استفاده از تحقیقات خود، تحقیقات سایر شرکت‌ها و همکاری نزدیک با هیئت مشاوره ایمنی، مشاوران جوانان و کارشناسان دیگر داشته‌ایم تا برای تغییرات برنامه‌های خود اطلاع کسب کنیم.
 
با این وجود، سناتور «مارشا بلکبرن» جمهوری خواه اهل تنسی و «ریچارد بلومنتال» دموکرات کنتیکت، قصد دارند تحقیقات خود را در زمینه آگاهی فیسبوک از تاثیر منفی شبکه اجتماعی اینستاگرام در نوجوانان آغاز کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.