سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 27, 2021
13:26 دوشنبه، 5ام مهرماه 1400
کد خبر: 128894

آمازون روی دستگاه جدید Echo با نمایشگر ۱۵ اینچی و قابلیت اتصال به دیوار کار می‌کند

 
آمازون در حال کار روی چند محصول جدید از جمله اکو با صفحه نمایش ۱۵ اینچی و قابلیت نصب روی دیوار، ساندبار، Echo Auto و دستگاه پوشیدنی جدید است. بر اساس گزارش بلومبرگ، برخی از این محصولات به زودی و در رویداد سخت افزاری آمازون در تاریخ ۶ مهر (۲۸ سپتامبر) رونمایی می‌شوند.
 
شاید مهم‌ترین محصول، اکو مجهز به الکسا و صفحه نمایش ۱۵ اینچی باشد که با نام رمز Hoya شناخته می‌شود. این محصول می‌تواند روی میز قرار بگیرد و یا اینکه به دیوار نصب شود. آمازون اکو توانایی کنترل خانه هوشمند برای چراغ‌ها، دوربین‌ها، قفل‌ها و سایر دستگاه‌ها عمل می‌کند و همچنین قابلیت نمایش آب و هوا، زمان سنج، عکس‌ها و موارد دیگر را داراست. این محصول برای نصب در آشپزخانه و تماشای ویدیوهای آشپزی در یوتیوب، پخش نتفلیکس و سایر برنامه‌ها کاربرد دارد.
 
ساندبار آمازون با نام رمز Harmony شناخته می‌شود و با مجموعه محصولاتی برای برند تلویزیون آمازون عرضه می‌شود. برخلاف دیگر ساندبارهای شخص ثالث که از دستیار صوتی الکسا بهره می‌برند، این محصول به دوربین جلویی مجهز است و مانند فیس‌بوک Portal TV از تماس‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند.
 
در آخر نسخه جدید Echo Auto با نام رمز Marion مشاهده شده که علاوه بر طراحی جدید، امکان شارژ با فناوری مغناطیسی را فراهم می‌کند. آمازون در حال حاضر با شرکت فورد همکاری می‌کند تا از دستیار صوتی الکسا روی ۷۰۰ هزار خودرو استفاده کند و به دنبال همکاری بیشتر با سایر خودروسازان نیز است. سایر موارد مثل بلندگوهای جدید و پوشیدنی‌ها با قابلیت تشخیص زمین خوردن مانند iOS 15 برای سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی شده‌اند. همچنین گفته می‌شود که پردازنده‌های اختصاصی برای بهبود هوش مصنوعی با فناوری‌ها جدید همراه خواهد شد.
 
براساس این گزارش، آمازون محصولات غیرمعمول دیگری نیز دارد و در حال توسعه یک ربات با نام رمز Vesta است که از رابط کاربری الکسا استفاده می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.