اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 27, 2021
13:36 دوشنبه، 5ام مهرماه 1400
کد خبر: 128895

امروز تولد 23 سالگی گوگل است

 
گوگل امروز بیست و سومین سالروز تولد خود را با یک تصویر متحرک که یک کیک تولد با شمعی است که جایگزین حرف "L" در کلمه "GOOGLE" شده جشن گرفته است.
 
 گوگل امروز دوشنبه، 27 سپتامبر بیست و سومین سالروز تولد خود را جشن می‌گیرد و به همین مناسبت، لوگوی خود را در صفحه اصلی موتور جستجوی خود با یک تصویر متحرک عوض کرده است.
 
این تصویر متحرک شامل یک کیک تولد است که روی آن عدد 23 نوشته شده و شمع آن جایگزین حرف "L" در کلمه "Google" شده است.
 
 
در حالی که شرکت گوگل در سال 1997 شروع به کار کرد، اما در 27 سپتامبر 1998 رسماً به عنوان یک شرکت توسط "سرگی برین" و "لری پیج" بنیان‌گذاری و تأسیس شد. گوگل امروزه پرکاربردترین موتور جستجو در سطح جهان است و مدیرعامل فعلی آن "سوندار پیچای" است که در تاریخ 24 اکتبر 2015 جانشین "لری پیج" شد.
 
در سال 1997 بود که "سرگی برین" فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه استنفورد ماموریت یافت تا محوطه دانشگاه استنفورد را به "لری پیج" که به دنبال گذراندن تحصیلات تکمیلی خود در این دانشگاه بود، نشان دهد و این دو نفر اینگونه با هم آشنا شدند. آنها سال بعد در اتاقی از منزل یک موتور جستجو ایجاد کردند و اولین نمونه اولیه خود را توسعه دادند که منجر به بنیان‌گذاری گوگل شد. اینگونه بود که شرکت گوگل رسماً در سال 1988 متولد شد.
 
البته گوگل در اصل در تاریخ 4 سپتامبر 1998 تأسیس شد و در هفت سال اول نیز سالروز تولد خود را در همان تاریخ جشن می‌گرفت. با این حال بعداً تصمیم گرفته شد که جشن تولد گوگل به تاریخ 27 سپتامبر منتقل شود، چرا که مصادف است با نخستین صفحاتی که این موتور جستجو نمایش داده است.
 
اکنون روزانه میلیاردها جستجو در گوگل به بیش از 150 زبان در سراسر جهان انجام می‌شود. گوگل اعلام کرده که بیش از 20 مرکز داده در سراسر جهان دارد و ماموریت آنها در دسترس قرار دادن اطلاعات برای همه جهان به طور یکسان است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.