اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

September 30, 2021
12:09 پنجشنبه، 8ام مهرماه 1400
کد خبر: 128981

انتشار ویدیوهای ضدواکسن در یوتیوب ممنوع شد

 
یوتیوب فراتر از ممنوعیت انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسنهای کووید ۱۹ عمل کرده و تمامی ویدیوهای ضد واکسن را مسدود خواهد کرد.
 
سایت ویدیویی یوتیوب همه ویدیوهایی که حاوی اطلاعات نادرستی درباره واکسنهای کووید ۱۹ مورد استفاده و تایید شده از سوی مقامات پزشکی داخلی یا سازمان جهانی بهداشت است را ممنوع می کند. این اقدام گسترش سیاست مربوط به واکسنهای کووید ۱۹ است.
 
این سرویس ویدیویی می گوید کاربران نباید ویدیوهایی را منتشر کنند که در آن ادعا می شود واکسنها اثرات جانبی بجز اثرات جانبی تایید شده از سوی مقامات دارند. محتوایی که ادعا می کند واکسنها شیوع بیماری را کاهش نمی دهند یا باعث کمتر شدن ابتلا نمی شوند یا ویدیوهایی که حاوی اطلاعات نادرست درباره مواد واکسن هستند، مسدود خواهند شد.
 
شرکت ویدیوی آنلاین یوتیوب که متعلق به آلفابت است، همچنین کانالهای متعلق به فعالان برجسته ضد واکسن نظیر رابرت اف کندی و جوزف مرکولا را ممنوع کرده است. حرکت یوتیوب و سایر غولهای فناوری نظیر فیس بوک و توییتر علیه نشردهندگان اطلاعات نادرست درباره واکسن در پی انتقادات از عدم اقدامات کافی این شرکتها برای جلوگیری از انتشار چنین محتوای در سایتهایشان انجام می گیرد.
 
اما با وجود این که یوتیوب موضع گیری سخت گیرانه ای در خصوص نشر اطلاعات نادرست انجام می دهد، با تبعاتی در جهان روبرو می شود. کانالهای آلمانی زبان شبکه دولتی روسی آر تی به دلیل نقض سیاست اطلاعات نادرست کووید ۱۹ توسط یوتیوب حذف شده اند. روسیه روز چهارشنبه این اقدام را سرکوب اطلاعاتی کم سابقه خواند و تهدید کرد یوتیوب را مسدود خواهد کرد.
 
اقدام یوتیوب در حذف کانالهای این شبکه روسی باعث ایجاد خط جدیدی از تنش در رویارویی دولت روسیه با غولهای فناوری خارجی و تلاش برای کنترل بیشتر اینترنت شده است. رگولاتور ارتباطات دولتی روسیه (روس کومنادزور) به شکل مکتوب از گوگل درخواست کرد محدودیتهای یوتیوب علیه کانالهای آر تی رفع شوند. اگر چنین اقدامی انجام نشود روسیه ممکن است دسترسی به یوتیوب را به صورت کامل یا جزئی محدود کند.
 
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: روسیه می تواند تدابیری را برای وادار کردن یوتیوب به تبعیت از قوانین این کشور اعمال کند. به نظر می رسد قانون در این مورد نقض شده است.
 
مسکو در یک سال گذشته فشار بر شرکتهای فناوری خارجی را افزایش داده و شرکتهای شبکه اجتماعی را به دلیل کوتاهی در حذف محتوایی که غیرقانونی شناخته می شوند جریمه کرده و حتی سرعت دسترسی به توییتر را کند کرد.
 
بر اساس گزارش رویترز، روسیه روز چهارشنبه گوگل را به دلیل کوتاهی در حذف محتوایی که از نظر مسکو غیرقانونی است، ۶.۵ میلیون روبل (۸۹ هزار و ۵۳۴ دلار) جریمه کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.