تلفن همراه

گوشی

October 1, 2021
12:46 جمعه، 9ام مهرماه 1400
کد خبر: 128997

گوشی‌های گوگل پیکسل در شرایط اضطراری ویدیو ضبط و آپلود می‌کنند

یکی از ویژگی‌هایی که گوگل به صورت انحصاری در گوشی‌های سری پیکسل خود ارائه می‌کند، اپلیکیشن Personal Safety است. گوگل اکنون این اپلیکیشن را با قابلیت ضبط و آپلود خودکار ویدیو در شرایط اضطراری بروزرسانی کرده و علاوه بر این رابط کاربری آن نیز با ویژگی‌های طراحی Material You به روز شده است.
 
اپلیکیشن Personal Safety اکنون علاوه بر اینکه می‌تواند اطلاعات پزشکی و هشدارهای مربوط به مواقع بحرانی را روی صفحه نشان دهد، به قابلیت دیگری به نام «SOS اضطراری» مجهز شده است. هنگامی که این قابلیت فعال باشد، با پنج بار (یا بیشتر) فشار دادن دکمه پاور یک صدای زنگ بلند پخش می‌شود و گوشی به صورت خودکار با ۹۱۱ تماس می‌گیرد.
 
 
نسخه جدید اپلیکیشن با شماره ۲۰۲۱.۰۸.۲۷.۳۹۸۲۶۹۰۴۸ اکنون «اقدامات اضطراری» بیشتری را نیز در دسترس کاربران گوشی‌های پیکسل قرار می‌دهد که شامل «به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مخاطبان لیست تماس اضطراری» و «ضبط کردن ویدیو اضطراری» می‌شود.
 
قابلیت دوم باعث می‌شود که گوشی کاربران ویدیوهایی با مدت زمان حداکثر ۴۵ دقیقه ضبط کند. فرآیند ضبط ویدیو تا زمانی که کاربران آن را متوقف نکنند، ادامه پیدا می‌کند و همچنین در حین ضبط می‌توان از گوشی خود استفاده کرد. در همین حال اگر گوشی شما به اینترنت نیز متصل باشد، یک نسخه پشتیبانی از ویدیو ضبط شده به صورت خودکار در حساب گوگل و اپلیکیشن Personal Safety ذخیره خواهد شد.
 
همچنین قابلیت «اشتراک گذاری خودکار» وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید موارد ضبط شده را به مخاطبین اضطراری از پیش تعیین شده خود ارسال کنید. برای مشاهده ویدیوهای ضبط شده خود باید به بخش Emergency SOS در «منوی تنظیمات» و سپس بخش «Safety & emergency» مراجعه کنید. در این بخش وارد قسمت Record emergency video شوید و گزینه Your videos را انتخاب کنید.
 
123.PNG
به گفته گوگل حجم متوسط ویدیو‌ها حدود ۱۰ مگابایت برای هر دقیقه است و گوگل برای صرفه جویی در فضای ذخیره‌سازی دستگاه شما آن‌ها را فشرده‌ می‌کند. در معرفی این ویژگی آمده است:
 
این ویژگی برای ثبت شرایط اضطراری به منظور ارتقا ایمنی شخصی شما طراحی شده است. لطفا قبل از ضبط و به اشتراک‌گذاری ویدیوهای خود، مسئولیت‌های خود را با دقت در نظر بگیرید.
 
بروزرسانی جدید اپلیکیشن Personal Safety هنوز در دسترس تمام کاربران قرار نگرفته است، با این وجود می‌توانید انتشار نسخه جدید آن را در گوگل پلی بررسی کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.