تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 1, 2021
13:02 جمعه، 9ام مهرماه 1400
کد خبر: 129001

دسترسی غول های فناوری آمریکا بر اطلاعات کشاورزی هندوستان

 
دهلی ­نو با غول­ های فناوری آمریکا قراردادهای مقدماتی را منعقد کرده تا اطلاعات و آمار کشاورزی را با آنها به اشتراک بگذارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ دهلی ­نو با غول­ های فناوری آمریکا قراردادهای مقدماتی را منعقد کرده تا به عنوان بخشی از محرک بهره­ وری جاه ­طلبانه دولتی و با هدف تحول در صنعت کشاورزی تاریخ ­مصرف ­گذشته کشور خود اطلاعات آمار کشاورزی را با آنها به اشتراک بگذارد.
 
بر طبق گزارش بلومبرگ، از ابتدای ماه آوریل سیستم ­های آمازون، مایکروسافت و سیسکو می­ توانند به داده­ های کشاورزی دسترسی پیدا کنند که دولت نخست­ وزیر نارندا مودی از هنگام رسیدن به قدرت در سال 2014 آن را جمع­ آوری کرده است.
 
بخش کشاورزی هند به ارزش 488 میلیارد دلار تقریباً نیمی از جمعیت 3میلیارد نفری این کشور را به کار گمارده است و حدود 18 درصد از اقتصاد آن را به خود اختصاص می­دهد. هدف از پروژه جدید دولت جهش در درآمدهای روستایی، کاهش واردات، و کاهش اتلاف مواد غذایی با زیرساخت بهتر است. اگر این کار به اتمام برسد، هندوستان نیز می ­تواند با رقبایی همچون برزیل، آمریکا و اتحادیه اروپا رقابت نماید.
 
موسسه ارنست اند یانگ برآورد می ­کند که صنعت فناوری کشاورزی هند بتواند با فقط 1% میزان نفوذ جاری خود تا سال 2025 به درآمد 24 میلیارد دلاری برسد. همچنین این احتمال هم وجود دارد که شبکه ­های هوش­ مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی را به کار بگیرد.
 
بر اساس این توافقنامه، شرکت ­های بزرگ فناوری می­ توانند به دولت هند کمک کنند تا راهکارهای فناورانه­ ای را برای خدمات مزرعه- به- کارخانه ارائه کند تا کشاورزان بتوانند در نقطه ه­ای نزدیک به محل سکونت خود دسترسی پیدا کنند. به عنوان بخشی از برنامه آزمایشی، مایکروسافت 100 روستا را برای راه ­اندازی سیستم هوش­مصنوعی و یادگیری ماشینی و احداث پلتفرم آن انتخاب کرده­ است. شرکت آمازون که قبلاً با اپلیکیشن موبایل، ارائه توصیه و اطلاعات بلادرنگ را به کشاورزان شروع کرده است، برای حل مسائل تامین کنندگان خدمات رایانش ابری را عرضه می­ نماید. علاوه بر این غول­ های انرژی، بسیاری از شرکت­ها و موسسات استارتاپ کوچک احتمالاً به این برنامه خواهند پیوست. ولی، برخی از منتقدین می ­گویند که دولت به بخش خصوصی قدرت بیشتری داده که ممکن است به کشاورزان کوچک تر و آسیب­پذیر صدمه وارد کند.
 
هند دومین کشاورزی بزرگ جهان است
 
طبق آمار سازمان های جهانی، هند دارای دومین کشاورزی بزرگ در جهان است. حدود 60 درصد از خانوارهای روستایی هند زندگی خود را از طریق کشاورزی تأمین می کنند. صادرات محصولات کشاورزی از هند در سال  2018 به 38.54 میلیارد دلار و در سال مالی 2019 (تا نوامبر 2019) 22.69 میلیارد دلار بوده است. دولت با ابتکارات زیادی برای کشاورزان ، قصد دارد درآمد کشاورزان را تا سال 2022 دو برابر کند.این کشور قصد دارد با پیشرفت در زمینه های فناوری ، دیجیتالی شدن و فرهنگ راه اندازی سریع استارتاپ ها، درآمد کشاورزی خود را تا دو برابر افزایش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.