اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 2, 2021
8:21 شنبه، 10ام مهرماه 1400
کد خبر: 129007

آزمایش قابلیت‌ گروه بندی صفحات در گوگل کروم

 
گوگل کروم در حال آزمایش چندین قابلیت است که به کاربران کمک می کنند به تحقیقات درباره یک موضوع ادامه داده و صفحه ای که در آن قرار دارند را با نتایج جست و جوی دیگر مقایسه کنند.
 
 قابلیت Journeys برای کاربران راه‌های بیشتری برای پیگیری آنچه در جست و جویش هستند، فراهم می کند. این ابزار به صورت اتوماتیک صفحات و اطلاعات مربوط به همان موضوع را گردآوری می کند و این ویژگی کاربر را از نگاه کردن به تاریخچه جست و جوی وب یا ایجاد یک پوشه بوک مارکها با همه سایتهای نشان شده خلاص می کند. کروم همچنین پیشنهادهای جست و جو برای پشتیبانی از تحقیقات کاربر فراهم خواهد کرد.
 
این گروهها در سیستم کاربر ذخیره می شوند و با حساب گوگل کاربر همگام سازی نمی شوند بنابراین کاربر نمی تواند در دستگاههای مختلف به آنها دسترسی داشته باشد. با این حال در آینده ممکن است این وضعیت تغییر کند. کاربران می توانند هر زمان که بخواهند این قابلیت را غیرفعال کرده و تاریخچه مرور وب مربوط به آن را پاک کنند.
 
اگر به مدت چند هفته در حال برنامه ریزی یک سفر یا تلاش برای پیدا کردن خودرویی که می خواهید خریداری کنید، هستید قابلیت Journeys مفید خواهد بود. این قابلیت تنها در Chrome Canary برای دسکتاپ موجود است. کاربران می توانند این قابلیت را با مراجعه به بخش تاریخچه (History) پیدا کنند.
 
بعلاوه گوگل در حال آزمایش یک پنل کناری برای جست و جو است. هنگامی که پس از جست و جو برای موضوعی روی لینکی کلیک می کنید، یک آیکن جی کنار نوار آدرس کروم نمایان خواهد شد. اگر روی آن کلیک کنید، نتایج دیگری را برای آن جست و جو در یک پنل کناری خواهید دید. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد صفحه ای که در آن است را با نتایج دیگر مقایسه کند بدون این که نیاز به باز کردن تب های متعدد (Tab) یا سر زدن به صفحات متعدد باشد.
 
این قابلیت فعلا در کانال کروم OS Dev با جست و جوی گوگل آزمایش می شود. اگر گوگل این ابزار را به صورت گسترده عرضه کند، قصد دارد پنل کناری را به پلتفرمهای متعددی آورده و پشتیبانی برای موتورهای جست و جوی پیش فرض دیگر را اضافه کند.
 
بر اساس گزارش انگجت، این موارد تنها به روزرسانی هایی نیستند که گوگل برای کروم در آینده نزدیک تدارک دیده است. گوگل لنز (Google Lens) هم در ماههای آینده به این مرورگر می آید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.