سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 2, 2021
13:06 شنبه، 10ام مهرماه 1400
کد خبر: 129027

تایوان برای مقابله با کمبود تراشه به مالزی متوسل شد

 
وزیر اقتصاد تایوان اظهار داشت برای حل مشکل کمبود جهانی تراشه در صنعت خودروسازی به کمک مالزی به خصوص برای بسته بندی نیمه هادی‌ها نیاز است.
 
 به نقل از رویترز، صنعت تولید انواع نیمه هادی و تراشه در جهان به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مکرر کارخانه‌های سازنده دچار بحران شده و این مساله تأثیر منفی بر تولید خودروهای پیشرفته‌ای گذاشته که مجهز به انواع سخت افزارها هستند.
 
تایوان از جمله کشورهای برتر سازنده تراشه در جهان است، اما به گفته ونگ می هوآ، وزیر اقتصاد تایوان تلاش‌های آن به تنهایی برای حل مشکل کمبود تراشه به نتیجه نمی‌رسد. زیرا زنجیره تأمین این محصول بسیار پیچیده است.
 
وی افزود: در واقع تنگنای اصلی در جنوب شرقی آسیا به ویژه در مالزی است، زیرا برای مدتی همه کارخانه‌ها در این کشور تعطیل شدند. این مشکل به ویژه در مورد بسته بندی تراشه‌های خودرو حاد بود، زیرا شرکت‌های مالزی خدماتی را در این زمینه ارائه می‌دهند که توسط شرکت‌های تایوانی ارائه نمی‌شود.
 
وزیر اقتصاد تایوان افزود: تمرکز ما آغاز تولید در مالزی با حداکثر سرعت ممکن است. اطلاع دارم که بازگشت به ظرفیت تولید قبل در مالزی از اوایل سپتامبر آغاز شده و در حال حاضر ظرفیت تولید در این کشور به ۸۰ درصد حالت عادی بازگشته است. بنابراین با رسیدن به ظرفیت تولید کامل این مشکل به آهستگی برطرف می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.