اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 3, 2021
16:44 یکشنبه، 11ام مهرماه 1400
کد خبر: 129079

اتصال همه روستاهای کشور به اینترنت تا پایان سال آینده

 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روستاهای کل کشور تا پایان سال آینده به طور کامل تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند.
 
«عیسی زارع‌پور» امروز ۸۸ باجه خدمات بانکی روستایی در مناطق کم برخوردار ۱۸ استان را افتتاح کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پوشش کامل روستاهای کشور به اینترنت گفت: حدود ۲۰ درصدی که باقی مانده جزو نقاط سخت، صعب العبور و دورافتاده است.
 
زارع‌پور ادامه داد: در گذشته با ایجاد هر سایت حدود سه روستا تحت پوشش قرار می‌گرفت، اکنون برای این ۵ تا ۶ هزار روستای باقیمانده برای هر روستا حداقل یک سایت باید احداث کنیم. گاهی نیز نیاز به سایت واسط داریم.
 
وی افزود: در واقع تحقق اینترنت در این ۲۰ درصد باقیمانده از روستاها به اندازه ۸۰ درصد روستاهایی که مجهز به اینترنت شده‌اند زحمت دارد، اما بر اساس وعده‌ای که به نمایندگان مجلس داده‌ایم تا پایان سال ۱۴۰۱ شاهد پوشش سراسری روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سراسر کشور خواهیم بود.
 
به گزارش ایرنا سال ۹۲، تنها ۱۱ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ایران به اینترنت متصل بودند، اما اکنون فاصله اندکی باقی‌مانده تا اتصال ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت را جشن بگیریم.
 
توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله مهم‌ترین عوامل گسترش عدالت اجتماعی و تحقق اقتصاد مقاومتی است. با اجرای پروژه USO، گام‌های بلندی در خصوص خدمت‌رسانی به روستاها برداشته شد و در کنار پوشش روستایی به دسترسی آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات نیز توجه ویژه‌ای شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.