تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

گوشی

October 4, 2021
14:19 دوشنبه، 12ام مهرماه 1400
کد خبر: 129116

اپل خانواده آیفون ۱۳ را با هدفون در فرانسه عرضه می‌کند

 
اپل به تازگی عرضه خانواده آیفون ۱۳ در بازارهای مختلف را شروع کرده و همانند نسل گذشته، درون جعبه آن‌ها هدفون و شارژر وجود ندارد و تنها با خود گوشی روبه‌رو هستیم. اما موضوع برای فرانسه متفاوت است و بخاطر یک قانون که برای محافظت از کودکان زیر ۱۴ سال در برابر تشعشع الکترومغناطیسی وجود دارد، تمام اعضای سری آیفون ۱۳ در این کشور با هدفون فروخته می‌شوند.
 
وب سایت اپل در فرانسه این موضوع را تایید کرده و می‌توان عرضه EarPods همراه با جدیدترین آیفون‌ها را مشاهده کرد. البته این اولین باری نیست که کوپرتینویی‌ها مجبور به چنین کاری می‌شوند چرا که خانواده آیفون ۱۲ هم در این کشور در جعبه‌شان هدفون دارند.
 
جالب است بدانید که آیفون‌ ۱۳ در فرانسه با دو جعبه عرضه می‌شود که یکی حاوی گوشی است و دیگری یک جعبه سفید حاوی ایرپاد می‌شود. از اکتبر سال ۲۰۲۰ دیگر گوشی‌های آیفون با هدفون عرضه نمی‌شوند که اپل هدفش از اینکار را کمک به محافظت از محیط زیست اعلام کرده است.
 
 
کوپرتینویی‌ها می‌گویند بسیاری از مشتری‌ها به ایرپادهای بی‌سیم روی آورده‌اند و دیگر نیازی به هدفون‌های سیمی در جعبه نیست. در خارج از فرانسه تمام گوشی‌ها جدید اپل بدون شارژر و هدفون عرضه می‌شوند و تنها کابل لایتنینگ به USB-C در جعبه آن‌ها قرار دارد. البته فروش جداگانه ایرپاد هنوز ادامه دارد و قیمت آن ۱۹ دلار است.
 
اپل اوایل سال جاری میلادی بخاطر حذف آداپتور از جعبه آیفون ۱۲، در برزیل ۲ میلیون دلار جریمه شد و البته اکنون هم آژانس حمایت از مصرف‌کنندگان برزیل موسوم به Procon-SP عدم وجود شارژر در جدیدترین آیفون‌ها را بررسی می‌کند. با توجه به این موضوع، شاید کوپرتینویی‌ها چند ماه دیگر با جریمه جدیدی در این کشور مواجه شوند.
 
ما به تازگی نگاه نزدیک دیجیاتو به آیفون ۱۳ پرو مکس را منتشر کردیم که می‌توانید برای آشنایی بیشتر با قدرتمندترین گوشی اپل برای سال ۲۰۲۱، به آن مراجعه کنید. همچنین به‌زودی بررسی کامل این دستگاه را برایتان منتشر خواهیم کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.