سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 4, 2021
16:36 دوشنبه، 12ام مهرماه 1400
کد خبر: 129130

ربات ها، میزبان متفاوتی برای بازدیدکنندگان دبی

 
 
مقامات نمایشگاه اکسپو 2020 دبی از سرویس هوشمند متعددی در نمایشگاه استفاده کرده اند تا بازدیدکنندگان و مهمانان راحت تر بتوانند از فضاهای نمایشگاه بازدید کنند.
 
 به نقل از khaleejtimes، بازدیدکنندگان نمایشگاه اکسپوی امسال با توجه به ربات هایی که در داخل نمایشگاه جانمایی شده اند، علاوه بر مشاهده بخشی از فناوری های آینده، با چگونگی عملکرد هوشمند آنها نیز برای استفاده در شهرهای آینده آشنا می شوند. 
«ویکتور علی»، مؤسس و مدیرعامل گروه «ترمینوس» که 152 ربات را در فضای نمایشگاه اکسپوی دبی راه اندازی کرده، اظهار می کند که ظهور ربات ها به انسان کمک می کند تا کارهای تکراری پیش پا افتاده را حذف کرده و علاوه بر بهبود تجربه های انسانی، کارایی عملکرد صنعتی آنها نیز بهتر شود.
ربات های برنامه ریزی شده ای که در این نمایشگاه مورد استفاده قرار گرفته اند، خدمات هوشمندی وسیعی را انجام می دهند که می تواند معرفی بخشی از توانمندی های این فناوری هوشمند در دنیای آینده باشد. 
به گفته او، نخستین گروه از این ربات های هوشمند در دبی رونمایی شده اند و کنترل کیفیت دشواری را با موفقیت طی کرده اند.
 
ربات های خدمت رسان برای زندگی روزمره ارزشمندتر می شوند و صنعت رباتیک به طور فزاینده ای راه حل های فناوری را برای توسعه ربات های خدماتی هوشمند و سفارشی متمرکز می کند.
ربات های مستقر در نمایشگاه اکسپو 2020 در مقر اصلی این شرکت در چین توسعه داده شده و به دبی ارسال شده اند. به گزارش سیناپرس،این ربات ها نقش های متعددی را در این مراسم ایفا می کنند که از آن جمله می توان به خوشامدگویی به بازدیدکنندگان، اجرای نمایش در مراسم های خاص، ارائه خدمات به بازدیدکنندگان و نیز کمک به تحویل غذا و خدمت رسانی به مهمان ها اشاره کرد.
با توجه به استفاده از فناوری های هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در این ربات ها، در شهرهای آینده که مملو از فناوری خواهند بود بسیار کاربردی عمل می کنند و به نوعی در شهرهای دیجیتال آینده که دارای فناوری هایی چون هوش مصنوعی، اینترنت 5G، داده های کلان و محاسبات ابری هستند، مؤثر خواهند بود.
 
 
ربات Opti
این ربات چشمی که به طور اختصاصی برای نمایشگاه اکسپو 2020 تولید شده وظایفی را از جمله تعامل با بازدیدکنندگان و سرگرم کردن گردشگران از سراسر جهان بر عهده دارند. این ربات یک متری، با زاویه 18 درجه ای قادر است به عقب برگشته و با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کند. ربات Opti 24 ساعت می تواند سرپا بایستد و همچنان رفتاری بی خطر و متعادل از خود نشان دهد و بدون محدودیت در تمام مسیرها حرکت کند. 
 
 
 
ربات گشت
ربات های گشت، از فضای نمایشگاه محافظت کرده و آن را کنترل می کنند. این ربات ها مجهز به دوربین تشخیص چهره HD، دوربین حرارتی و دکمه SOS هستند و روزانه 24 ساعت انجام وظیفه می کنند. این ربات ها در طول مسیر خود نکات امنیتی را مانند فاصله گذاری اجتماعی را گوش زد می کنند. در این ربات ها همچنین از فناوری تشخیص صدا استفاده شده که به راحتی به سؤال بازدیدکنندگان پاسخ می دهند و اعلان های اضطراری را هم اعلام می کند.
 
 
ربات متصدی
این ربات ها، بازدیدکنندگان را به مسیرهای مشخص راهنمایی می کنند و در عین حال مجهز به فناوری های ارتباطی و تعاملی چندگانه مانند تعامل صوتی به همراه پردازش زبان طبیعی، تشخیص چهره، تشخیص صورت و تعامل گرافیکی چند لمسی است.به گزارش سیناپرس، ربات متصدی همچنین قادر به نمایش تصاویر، متن، صوت و ویدئو برای بازدیدکنندگان است تا راحت تر بتوانند به اطلاعات موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.
 
 
ربات تحویل دار
این ربات ها وظیفه حمل بار و انواع دیگری از مواد را در منطقه نمایشگاه بر عهده دارند. آنها مجهز به سیستم تشخیص وزن اتوماتیک بوده و قادرند در صورت لزوم کالاهای موجود را مجددا ذخیره و دوباره شارژ کنند. این ربات ها همچنین با فناوری تشخیص صدا، به سؤالات بازدیدکنندگان هم پاسخ می دهند. 
 
 
ربات اطلاع رسان
واگن های کوچک اطلاع رسان در نمایشگاه اکسپو 2020 درواقع ربات های تحویل داری هستند که نقش آنها تغییر کرده است. قفسه هایی برای راهنمایی بازدیدکنندگان روی آن نصب می شود و افراد می توانند از مطالب و نقشه هایی که داخل آن قرار می گیرد، استفاده کنند. این ربات ها همچنین می توانند قاب پوستر، سبد و سینی پذیرایی را حمل کنند. 
 
 
ربات قهوه رسان «باریستا»
ربات «باریستا یانو» برای بازدیدکنندگان قهوه سرو می کند.
 
ربات پزشک
این ربات نمونه ای از ربات هایی است که غرفه آمریکا به نمایش گذاشته و در کنار فناوری های دیگر از این ربات هم رونمایی کرده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.