تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

October 4, 2021
17:18 دوشنبه، 12ام مهرماه 1400
کد خبر: 129133

ادوارد اسنودن: ممنوعیت بیت کوین در چین این رمزارز را قوی‌تر کرده است

 
«ادوارد اسنودن»، کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا می‌گوید بیت کوین علی‌رغم ممنوعیت‌های چین از ماه مارس ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۰۰ درصد رشد داشته. او معتقد است که ممنوعیت‌های چین موجب تقویت این رمزارز شده‌اند.
 
اسنودن در صفحه توییتر خود نوشت: «گاهی اوقات به عقب نگاه می‌کنم و این سوال برایم به وجود می‌آید که چند نفر در ماه مارس ۲۰۲۰ بیت کوین خریده بودند. قیمت بیت کوین از آن زمان ۱۰ برابر شده، هرچند دولت‌ها به‌صورت هماهنگ سعی کردند آگاهی عمومی نسبت به رمزارزها را پایین بیاورند. چین حتی این رمزارز را ممنوع کرد، اما اقدام آن‌ها باعث تقویت بیت کوین شد.»
 
قیمت بیت کوین در ماه مارس ۲۰۲۰ تا حدود ۵۰۰۰ دلار پایین آمد. اما از آن زمان تاکنون آن‌قدر بر محبوبیت این رمزارز افزوده شده که در ۱۸ ماه گذشته تقریبا شاهد یک رشد ۱۰۰۰ درصدی بوده‌ایم. بیت کوین در حال حاضر در حدود قیمت ۴۷,۵۰۰ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن ۹۰۰ میلیارد دلار است.
 
بزرگ‌ترین رمزارز بازار در ۱۲ ماه اخیر موانع بزرگی را پشت سر گذاشته است. چند وقت پیش، چین تمام فعالیت‌های مرتبط با رمزارزها از جمله استخراج آن‌ها را در این کشور ممنوع کرد. در نتیجه، نرخ هش بیت کوین بیش از ۵۰ درصد پایین آمد. با این حال، بازگشت نرخ استخراج بیت کوین در چند وقت اخیر موجب شده درآمد کلی حاصل از استخراج این رمزارز به یک رکورد تاریخی برسد.
 
بیت کوین پس از پشت سر گذاشتن سپتامبر، ماه اکتبر را با یک صعود جذاب آغاز کرد. قیمت این رمزارز در تاریخ ۳ اکتبر به ۴۹ هزار دلار رسید و اتریوم هم تا ۳۴۸۰ دلار بالا رفت. «سایمون پیترز»، تحلیلگر بازار از شرکت eToro می‌گوید: «رمزارزها تا پایان سپتامبر توان صعود نداشتند و نتوانستند عملکرد خوبی از خود نشان دهند. ولی ارزهای بزرگ در طول آخر هفته گذشته به دنبال اظهارنظر مثبت «گری گنسلر» از کمیسیون بورس و اوراق بهادار دوباره صعودی شدند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.